Sebastianr
Aktiv medlem
Blir nog tejp i passepartout istället, i överkant. Tror det är lika korrekt som att tejpa i bakomliggande isoleringen.Erik Schalin skrev:
Och så ramlar bilden neeeer....
Nöjd kund?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir nog tejp i passepartout istället, i överkant. Tror det är lika korrekt som att tejpa i bakomliggande isoleringen.Erik Schalin skrev:
Och så ramlar bilden neeeer....
Nöjd kund?
NejSebastianr skrev:
Du nämner att kapa är bra att stoppa i ram.
Jag tror inte man brukar använda kapa i ram med passepartout, och säger därför att det är nog inget för mig...jag gillar mina bilder bakom blas med passepartout, enkla för vem som helst att få mitt förberedda paket att stoppa i valfri billig 40x50 ram.
Ska man ha en kapa eller annat att stoppa i ram, eller canvas för den delen, handlar det nog oftast om att besöka en rammakare.
Jag kanske förstod dig fel.Sebastianr skrev:
Blir nog tejp i passepartout istället, i överkant. Tror det är lika korrekt som att tejpa i bakomliggande isoleringen.
Njae, jag tejpar nog min kartongklistrade bild (om nu kartong-monteringen från Crimson blir bra) 30.5x40.5 ungefär i 40x50 passepartouten i överkant.Erik Schalin skrev:
Jag kanske förstod dig fel.
1 få bilden 30x40 monterad på 30x40 kartong.
2 tejpa fast den på bakstycke 40x50.
DÅ tror jag att det kan lossna.
Den syrafria tejpen sitter onekligen väldigt bra men jag har aldrig sett den i dubbelhäftande utförande.