Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

350D-Drar batteri då den är avstängd.

Produkter
(logga in för att koppla)

Laesk

Aktiv medlem
Min 350D drar batteri då den är avstängd, både med och utan batterigreppet. Gjort så ända sen jag köpte kameran.

Dum som jag är, har jag på nått vis accepterat det å tagit ut batteriet varje gång jag inte använt den. Fast nu börjar jag lessna lite smått :)

Finns det nått att göra, förutom att lämna in den?

Hmm.. om jag sätter i ett fulladdat på kvällen, å låter den ligga över natten, så är det slut på morgonen.

Låter som det är kortslutning Lennart, jag glömde min på i ryggsäcken över natten och nästa dag visade den endast låg batterinivå. Jag kör utan energispar.

Skäms nästan för att säga det, men jag har inte rört min 350D på en månad. Men det medför i alla fall att jag kan säga att den fortfarande visar fullt batteri.

Måste vara något fel. Reklamera!

Per

pery skrev:
Skäms nästan för att säga det, men jag har inte rört min 350D på en månad. Men det medför i alla fall att jag kan säga att den fortfarande visar fullt batteri.

Måste vara något fel. Reklamera!

Per

Håller med, reklamera. Min brukar också ligga några veckor ibland och den drar aldrig ur batteriet på den tiden. Lustigt förresten, att frågan kom upp precis nu, jag satt bara för en liten stund sen och funderade på hur mycket ström kameran drar när den är avstängd. Sneglade samtidigt på den och funderade på att plocka ur batteriet eftersom jag inte använt den sen Lucia...

Drar den ur batteriet, så är det ett allvarligt fel på den. Jag fick min 350 utbytt mot ett helt nytt hus efter kontroll hos Canon i Mölndal.

Bara att kräva en ny kamera - ingen reparation.

Hej

Jag fotade hela min fototur i boden (5 dagar =2000bilder) på 2 batterier
ca -15 grader och intensivt displaytittande

Reklamera!!

ANNONS
Götaplatsens Foto