Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

350D eller 400D

Produkter
(logga in för att koppla)

Saturnalia

Avslutat medlemskap
Jag är en total amatör som inte har erfarenhet av systemkameror tidigare (förutom en gammal analog som min pappa antagligen använde på 80-talet). Ska köpa en Canon nu och ha läst lite om dem här två modellerna, men de verkar så lika..

Förstår att 400D är lite bättre, men bättre för en proffsfotograf eller en amatör? (Sökte på tidigare disk. men hittade inget definitivt svar :S)

Skillnaden mellan 350D och 400D är 400:an har 2 fler megapixlar, sensorrengöring och 2.5" skärm (350D har 1.8" skärm). Har för mig att 400:an har bildstilar också, som jag inte har förstått vad det är bra till.

ta en titt här:

http://www.dpreview.com/reviews/canoneos400d/

autofokusen plockades tydligen från 30d när 350d uppgraderades till 400d (vissa lär säga emot, men jag anser det vara en mindre uppgradering snarare än en helt ny modell).

varken 350d eller 400d är proffskameror och de har vissa begränsningar, både vad gäller funktioner och handhavandet

ANNONS
Götaplatsens Foto