Annons

350d, vilket objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

Patbos

Medlem
Hej!

Är i full färd med att köpa en canon 350d.
Har lånat några kompisars kameror tidigare och fastnat för just den modellen, lagom i kvalitet, smidighet o pris, har ju fått en hel del bra recensioner här med såg jag.

Det enda är just objektivet som folk klagar på i det där klassiska "kittet".

Så jag tänkte bara köpa kamerahuset, och sen ett bättre all aroundobjektiv.
Börjar med ett känner jag, som fungerar i de flesta vardagliga situationerna...

Någon som har tips på ett inte allt för dyrt, men ändå lite bättre än det vanliga som ingår i kittet.

Är inte så pass seriös att jag vill lägga för mycket pengar på det hela, innan jag vet att jag använder grejorna.

Så, ett som är lite bättre helt enkelt, men inte nått 1´klass $$$objektiv.

Tack på förhand!

Sigma EX 18-50/2,8 DC är väl vad alla rekomenderar istället för kitgluggen om man vill ha ett bättre objektiv till ett lågt pris som inte klassas som ett 1´klass $$$objektiv.

kent.

Senast ändrad:
Sigman som Kent nämner är bra. För ytterligare lite mindre pengar finns Sigma 17-70/2.8-4.5, som åxå verkar mycket bra för pengen.
Den har inte lika bra ljusstyrka i teleläget, men har istället större zoomomfång. En sak som är mycket intressant med detta objektiv är närgränsen som ger mycket bra möjligheter till närbilder, med tanke på att det är en normalzoom.

En jämförelse med Sigma 18-50/2.8 finns här:
http://www.pbase.com/miljenko/1850vs1770

Sen får jag väl ändå inflika att kitoptiken är inte så dålig som många vill påstå. Det finns ju helt klart bättre objektiv, men att den skulle vara så pissdålig som många säger tycker jag inte riktigt överensstämmer med verkligheten.

dumbo skrev:

Sen får jag väl ändå inflika att kitoptiken är inte så dålig som många vill påstå. Det finns ju helt klart bättre objektiv, men att den skulle vara så pissdålig som många säger tycker jag inte riktigt överensstämmer med verkligheten.
Jag håller med, själv har jag fullt upp med att ta intressanta bilder... Kitobjektivet duger alldeles utmärkt, givetvis beroende på hur kräsen man är.

kör på kittet tills du vet vad du vill ha... as simple as that. det ÄR INTE så dåligt som så många vill ge sken av... absolut inte.

ANNONS