BroderIsak
Aktiv medlem
1 st Canon EF 400mm F/2,8 L IS USM objektiv med motljusskydd (nypris ca 80 000 kr) Står det i annonsen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Begär serienumret av honom och sök på numret på internet.
Drar han öronen åt sig så är det säkert stulet.
Så 25000kr är helt ok då för ett beg 400/2,8 i ok skick.
Det finns inget ställe där man kan söka.
Men om ngn har matat in serienumret på internet, hur stor är sannolikheten att just det numret finns på 10 000 hemsidor?
Inte så stor och om du dessutom lägger till Canon så minskar urvalet till kanske 10 sidor.
Men det förutsätter att ngn har skrivit om det ngnstans.
Fotosidan, photozone, apug osv
Det kan vara värt att lägga ngra minuter på det.
IS står det i annonsen ,När kom det? Finns det olika versioner på det eller har det bara varit en(tänker på om dom har uppgraderat det nån gång)
Pantbanken kan säkert ingenting om kameror.Problemet är att jag känner folk som jobbar på pantbanken .Och dom säger till mig att dom ser ibland väldigt skumma versioner hur folk skall göra affärer på olika viss .Där MÅNGA blir lurade långt upp på läktaren. För bedragarna eller vad vi skall kalla dom lär sig allt för att kring gå systemet. Sen kan det va så att den som står bakom disken inte alltid har den kunskapen om just kameror utan kanske bara går på det som typ står i deras listor i datorn osv.
Att det inte finns några register skrev jag ju.Där finns ju inga stora register över stulna objektiv att söka i på internet. Att bara skriva in nummret i en sökmotor för att hoppas komma till en hemsida som skrivit om det objektivet är ju ganska meningslöst![]()
Ett dyrt objektiv som detta träffas man ju som regel och ser på, innan man köper det. Och då träffar man ju säljaren och kan få alla data både på honom och objektivet
Att det inte finns några register skrev jag ju.
Tycker du inte att det är värt 20 minuters jobb vid datorn?
Om en rättmätig ägare dyker upp och tar tillbaka objektivet så ångrar man nog allt att man inte lade ner de där minutrarna.
Jo.Och ingen "rättmätig ägare" kan komma hem och ta tillbaka objektivet han köpt
Jag säger så här. Jag har hittat en killen vill sälja ett 400/2,8 som säger att han har fått det via dödsbo? (om jag uppfattade det rätt) Han själv kan inte så mycket om kamera/objektiv märkte jag. Och det är det som har gjort mig osäker här under veckan som har varit. Men så igår så bestämde jag mig för att åka kolla på det . Men då är det nån som har kommit före som skall komma och kolla på det kl12. Så skulle den killen inte ta det av nån anledning så skulle han ringa mig. Så det är bara att vänta att klockan blir 12. Sen undrar om det inte är bättre att åka till New York och köpa en ny 300/2,8 för ca 30000kr med dagens dollar.