Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

400D till 30D

Produkter
(logga in för att koppla)

AdamNorberg

Aktiv medlem
Jag har funderat lite på det bytet. Känns det som ett onödigt byte? Ska man fundera högre?
Anledningen till det bytet är att jag vill ha ett större hus, och lite snabbare BPS.

Har heller ingen vidare ekonomi, det är också en stor anledning till 30D istället för 40/50D

/ adam

Varför behöver du 5bps istället för 3bps? Att det är lägre upplösning i 30D spelar väl mindre roll men. Köp ett begagnat batterigrepp till din 400d istället. Skulle jag gjort om ja inte uppgradera till 40D/50D

Anledningen till det bytet är att jag vill ha ett större hus, och lite snabbare BPS.

Har heller ingen vidare ekonomi, det är också en stor anledning till 30D istället för 40/50D

/ adam

Då har du ju svarat själv på frågan. Vill du ha en snabbare och större kamera utan att betala så mycket mer, ja då är väl en 30D ett utmärkt val!

Lycka till!

Mvh
Anders

Låter som en bra idé då! Kolla dock - har du tur kan du kanske på en 40D för ungefär samma peng - den är inte mycket bättre, men lite roligare iaf.

AF är största anledningen annars att byta ifrån XXXD till XXD.

Har nyligen bytt från 400D till en 40D, och måste säga att autofokuseringen är en fröjd nu. Som natt och dag.

Vad gäller den ursprungliga frågeställningen så håller jag med Anders ovan, du har ju redan svarat på frågan själv. Byt. :)

/D

Bytte själv från 350d till 30d för knappt ett år sedan och det upplevde jag som ett jättelyft hanteringsmässigt, framför allt tack vare bakre hjulet.

Håller med alla tidigare inlägg. Har haft 400D och 30D, kör idag 450D och 40D. 30D/40D är betydligt rappare, snabbare och proffsigare att använda än 400D, stor skillnad! Redan 450D känns proffsigare och rappare än 400D. Den större 3" skärmen på 450D/40D är tycker jag en bra anledning att kliva upp till 40D när du ändå är i farten.

Har nyligen bytt från 400D till en 40D, och måste säga att autofokuseringen är en fröjd nu. Som natt och dag.

Kan bara hålla med. Jag har precis bytt från 400D till 40D, och det är en enorm skillnad i autofokus, och i känsla öht. xxD känns mer gedigen är xxxD.

Lycka till!
/L

ANNONS
Götaplatsens Foto