Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
450D Höjer ISO när jag kör med Extern Blixt
- Trådstartare alhal
- Start datum
andersli
Aktiv medlem
Varför höjer min 450D ISO från 200 till 400 när jag sätter på extern blixt utomhus?
Kanske av samma skäl som när man gör det för hand -- för att man inte ska behöva använda full kraft i blixten. Det gör att det går snabbare att ladda upp den och att batteriet räcker längre.
apersson850
Aktiv medlem
Om du ställer in ISO manuellt på 200 lär du väl ändå få ha det ifred där?
alhal
Aktiv medlem
Ja absolut, ställer jag ison på 200 så blir den ju klart där.
Tycker bara att det är konstigt att kameran väljer iso 200 utan blixt och höjer till iso 400 när man slår på den externa blixten.
Tycker bara att det är konstigt att kameran väljer iso 200 utan blixt och höjer till iso 400 när man slår på den externa blixten.
Om du ställer in ISO manuellt på 200 lär du väl ändå få ha det ifred där?
apersson850
Aktiv medlem
Står det inget i bruksanvisningen om detta?
Jag brukar köra manuellt när jag har blixt, och då är ISO alltid 400, om man har det på auto på min 40D, så jag har inte funderat på vad den gör i andra lägen. Fast den går ju inte under 400 om man inte står på halsen på den.
Jag lutar också åt att det är en räckviddsoptimering.
Jag brukar köra manuellt när jag har blixt, och då är ISO alltid 400, om man har det på auto på min 40D, så jag har inte funderat på vad den gör i andra lägen. Fast den går ju inte under 400 om man inte står på halsen på den.
Jag lutar också åt att det är en räckviddsoptimering.