froderberg
Aktiv medlem
Datumet är ju konstigt, men namnet stämmer med den information jag har från Nikon.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Den har jag också hittat på.cowboy skrev:
D70f?
PerFogelberg skrev:
Jag hoppas att Nikon läser den här tråden och inser hur bra det här objektivet skulle kunna vara. Det här är den perfekta porträttgluggen. Den trivs bra i kameraväskan tillsammans med 17-35/2,8 och 200/2.
Tills vidare kommer det bara att vara en dröm. Kanske ska man göra ett upprop och skicka runt namnlistor.![]()
Synd att den bara klarar kameror med liten sensor.jimh skrev:
Tokina kommer ju med ett. Förvisso inte AF-S då.
Med tanke på att inte D70S står med är det nog troligare att det är ett tangent fel. ( Titta på tangentbordet)Brejdol skrev:
D70F är uppföljaren till D70.
Ja, för ingen har väl varit så korkad så de har köpt ett 70-200 till sin 35mm/full frame DSLR? Eller... hrm. JÄTTEROLIGT.schaki skrev:
Men VF!?. Vem tror dem vill ha en zoom som börjar på 50mm? (blir cirka 75mm på dslr) & en proffszoom dessutom!. hjälp mig innan jag dör av skratt!Hur i ******* kan man bära sig åt på detta sätt!?
reflux skrev:
Ja, för ingen har väl varit så korkad så de har köpt ett 70-200 till sin 35mm/full frame DSLR? Eller... hrm. JÄTTEROLIGT.
Motsvarande 70-200 är perfekt för porträtt och mode.schaki skrev:
Här får man ju med nöd & näppe tele, dock inte ens normal-optik, vilket redan det är halvkört. Nej,24mm borde va lägsta brännvidd.
Dock mindre perfekt för landskap, hade kunnat bli en både skarp och väldigt mångsidig optik, nåväl det är väl iaf inte bekräftat ännu att den här gluggen är under produktion, eller ens kommer att komma? (har inte läst riktigt all inlägg)Calle S skrev:
Motsvarande 70-200 är perfekt för porträtt och mode.
Mångsidig optik med stort omfång lider väl ofta av mediokra optiska egenskaper.schaki skrev:
Dock mindre perfekt för landskap, hade kunnat bli en både skarp och väldigt mångsidig optik,
Staffan skrev:
Nikon kommer med lite underliga val av nya produkter, som F6, 200-400/4, 105 med VR. Tycker att det skulle finnas andra gluggar som är mer intressanta att uppdatera med VR. T.ex en skarp normalzoom, vidvinkel, 300/4 etc.
Calle S skrev:
Mångsidig optik med stort omfång lider väl ofta av mediokra optiska egenskaper.
Annars finns ju 18-200 VR, den är jag intresserad av.