Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
50mm/1,8 till D60???
- Trådstartare WVicke
- Start datum
PerFogelberg
Aktiv medlem
D40 har inte en mattskiva som är anpassad för manuell fokusering. Dvs det är svårt att få till skärpan med ljusstarka gluggar utan AF-S.
-big kahuna-
Aktiv medlem
PerFogelberg skrev:
D40 har inte en mattskiva som är anpassad för manuell fokusering. Dvs det är svårt att få till skärpan med ljusstarka gluggar utan AF-S.
Den gröna AF-lampan indikerar väl när man har fokus?
Bokeh
Aktiv medlem
-big kahuna- skrev:
Den gröna AF-lampan indikerar väl när man har fokus?
Svar ja, men vissa tycker tydligen det är svårt att använda den
Men visst går det snabbare att justera fokus med en splitprisma skiva.
/kent
perstromgren
Aktiv medlem
Bokeh skrev:
Svar ja, men vissa tycker tydligen det är svårt att använda den
Men visst går det snabbare att justera fokus med en splitprisma skiva.
/kent
D60 ær væl bættre æn D40 på detta område? Jag læste Hr Rockwells genomgång och tyckte mig se att fokusindikeringen inte bara indikerar mitten, utan också på vilken sida om korrekt fokus man ær.
Kan någon bekræfta detta, eller fattar jag dåligt?
Per.
Tyckaren
Aktiv medlem
perstromgren skrev:
D60 ær væl bættre æn D40 på detta område? Jag læste Hr Rockwells genomgång och tyckte mig se att fokusindikeringen inte bara indikerar mitten, utan också på vilken sida om korrekt fokus man ær.
Kan någon bekræfta detta, eller fattar jag dåligt?
Per.
Du har rätt, det ser ut ungefär så här om objektet är ur fokus och du behöver vrida fokusen medurs - - ll, när du vrider fokusen moturs så försvinner strecken tills du kommer till mitten där de två vertikala strecken är. Om fokus ligger för långt åt andra hållet så är det precis tvärtom.
Adam
bumpe:88
Aktiv medlem
Fast annan 1.4 optik brukar kosta lite och det var väl inget direkt överpris om du frågar mig... Just sigma borde kanske vara lite billigare än så men 1.4 är 1.4...WVicke skrev:
Tack för svaret!!! Då är det de som jag kollat på och de är joo ganska dyra. Kanske det priset man får ta då man köpt en utan motor i själva kameran![]()
Finns dessa objekiv testade nånstans? Eller nån med egna erfarenheter?
perstromgren
Aktiv medlem
WVicke skrev:
Finns dessa objekiv testade nånstans?
Många finns med mätdata och synpunkter på http://www.photozone.de/Reviews/overview
Per.