Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
580EX II och 430EX
- Trådstartare Anti
- Start datum
Anti
Medlem
hornavan skrev:
Yes!
Nice. Slipper man slösa 2000:- på ST-E2. :}
BugEyes
Aktiv medlem
Re: ????
Nejdå, men annars måste man ha 580 EX på kameran.
The Champ skrev:
Måste man verkligen ha kabeln....
Nejdå, men annars måste man ha 580 EX på kameran.
BugEyes
Aktiv medlem
Re: .
Då går det inte alls, 430 kan inte vara master
The Champ skrev:
med 580 på kameran och 430 bredvid behöver du inte någon kabel mellan 580 och kamera alltså ,hur är det med 430 på kameran och 580 bredvid....
The Champ
Aktiv medlem
Re: Re: .
Vet du hur det ligger till med macroblixten 24 (Canon den stora alltså)kan den vara master till 580:an....
Ok tack för det .BugEyes skrev:
Vet du hur det ligger till med macroblixten 24 (Canon den stora alltså)kan den vara master till 580:an....
BugEyes
Aktiv medlem
Re: Re: Re: .
Det vet jag inte, kan du säkert hitta i Canons webbsidor
The Champ skrev:
Ok tack för det .
Det vet jag inte, kan du säkert hitta i Canons webbsidor
Anti
Medlem
Re: .
Varför skulle jag vilja ha någon blixt överhuvudtaget på kameran? :S Det resulterar ju bara i obekväma hotspots och hårda skuggor.
The Champ skrev:
med 580 på kameran och 430 bredvid behöver du inte någon kabel mellan 580 och kamera alltså ,hur är det med 430 på kameran och 580 bredvid....
Varför skulle jag vilja ha någon blixt överhuvudtaget på kameran? :S Det resulterar ju bara i obekväma hotspots och hårda skuggor.
Anti
Medlem
BugEyes skrev:
Det vill man ju helst slippa, då behöver man en TTL kabel eller en ST-E2.
Jag har en delvis hemmagjord HAMA lösning. OC-E3 och ST-E2 är för dyrt.
Rogerber
Aktiv medlem
Anti skrev:
Jag har en 430EX och funderar på att köpa en 580EX II. Men har jag förstått det rätt i att 580EX II kan synka med 430EX trådlöst? Att man bara ställer den på master, 430EX på slave och sen bara har en synk-kabel mellan kamera och 580EX II. Är det så?
Synken mellan blixtarna går trödlöst via infrarött eller likande. Har provat och de fungerar klockrent. Hur enkelt som helst.
Jag tror att du kan synka fler än bara två blixtar på detta sätt. Köp du din 580ex II. Du kommer bli nöjd.
Anti
Medlem
Re: Re: 580EX II och 430EX
Tack ska du ha! :}
Rogerber skrev:
Synken mellan blixtarna går trödlöst via infrarött eller likande. Har provat och de fungerar klockrent. Hur enkelt som helst.
Jag tror att du kan synka fler än bara två blixtar på detta sätt. Köp du din 580ex II. Du kommer bli nöjd.
Tack ska du ha! :}
Allemyr
Aktiv medlem
Re: Re: 580EX II och 430EX
Kanske en liten dum fråga men man får väl ETTL mätning då? Vore ju helt klockrent. Slipper i såfall ST-E2
Rogerber skrev:
Kanske en liten dum fråga men man får väl ETTL mätning då? Vore ju helt klockrent. Slipper i såfall ST-E2
BugEyes
Aktiv medlem
Re: Re: Re: 580EX II och 430EX
Ja
Allemyr skrev:
Kanske en liten dum fråga men man får väl ETTL mätning då? Vore ju helt klockrent. Slipper i såfall ST-E2![]()
Ja
BugEyes
Aktiv medlem
Allemyr skrev:
Okej, fin fint.
En annan fråga är om man kan köra blixten på highsync typ 1/1000 sekund, o ha slutaren uppe längre t ex en sekund, är det möjligt om man har den fjärrstyrd?
Det du talar om kallas slowsync och det kan du alltid göra. Du ställer bara slutartiden som du vill, blixten lyser ändå bara någon tusendel.