Annons

5DMKII LCD Display

Produkter
(logga in för att koppla)

UMC

Aktiv medlem
Hur försiktig bör man vara med den bakre displayen på 5MKII. Har hört att den yttersta skiktet endast är ett plastskydd som går att byta ut när/om det blir slitet. Om så är fallet någon som vet vad det kostar? Eller är det hela LCD displayen som måste bytas om det händer en olycka?

Det sitter ett ganska tjockt skyddsglas, som kan bytas, framför displayen. Kan inte kosta speciellt mycket att byta. Men jag har slitigt ganska hårt på displayerna med mina tidigare kameror, har trots det aldrig upplevt något behov av ett byte av skyddsglaset. Smårepor ja, men inget som stör.

/Sara

Jag har pajjat glaset en gång och det kostade 600 kr. Drämde i skärmen i en stolskant.

Har haft en massa olika Eos-kameror och fotograferar nästan dagligen, kan inte säga att repor är ett problem. Har aldrig fått en som är störande.

Jag har pajjat glaset en gång och det kostade 600 kr. Drämde i skärmen i en stolskant.

Har haft en massa olika Eos-kameror och fotograferar nästan dagligen, kan inte säga att repor är ett problem. Har aldrig fått en som är störande.

Håller med. Glöm det där med displayskydd. Min 10D har jag knappt ens en mikrorepa i trots 6(!) års normalt användande med diverse resor. Räkna kallt med risken att få byta display för några hundringar om oturen ändå skulle vara framme. Ingen stor grej alltså.

ANNONS
Götaplatsens Foto