Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

70-300 IS var? Panik!

Produkter
(logga in för att koppla)

scrappy

Aktiv medlem
Någon som vet var man kan köpa den nya 70-300 4-5,6 IS i Stockholm (eller få leverans hit)? Jag behöver den senast i morgon den 25/1 till ett jobb på torsdag utomlands. Har kollat Fotokungen, Schönherrs och Scandinavian Photo, de har inga.

Dålig planering, visst!

scrappy skrev:
Någon som vet var man kan köpa den nya 70-300 4-5,6 IS i Stockholm (eller få leverans hit)? Jag behöver den senast i morgon den 25/1 till ett jobb på torsdag utomlands. Har kollat Fotokungen, Schönherrs och Scandinavian Photo, de har inga.

Dålig planering, visst!

Fortsätt ringa runt. Om du får tag på ngt ute i landet innan kl 1500 så ska det inte vara några problem att få ner det till sthlm innan 1200 i morgon.

Tackar!!!

Kungsholms foto hade en kvar, den bokade jag. Fotosidan är verkligen bra ibland. Visste inte ens om att Kungsholms foto fanns... :)

Så berätta nu vad jobbet gäller som du behöver det objektivet till? Betalar jobbet det (hade ju varit kuuuul:) ?

Jag vill ha ett jobb som pröjsar linserna... hmm,,, finns det?

MVH Niclas,

Kul att du hittade objektivet, Johan! Vad hände förresten med ditt förra ex som du lämnade in på Centralservice? Fick de inte ordning på IS i vertikalläge?

Per Krook skrev:
Kul att du hittade objektivet, Johan! Vad hände förresten med ditt förra ex som du lämnade in på Centralservice? Fick de inte ordning på IS i vertikalläge?

Det krediterades. Serviceärendet är nu hos Canon i Japan har jag hört.

OK, det var ju bra att det löste sig till slut! Återkom gärna och berätta vad du tycker om ditt nya ex - jag är själv mycket intresserad av objektivet men blev lite fundersam av din gamla tråd. Trevlig resa!

Hej!
Jag är ännu en som har tänkt köpa det nya 70-300 IS. Som tur är åker jag till NY om ett tag o slipper leta efter det här hemma. Men blev lite nyfiken här nu.... defekt? Är det nåt fel på detta objektiv som gäler fler än ett ex?
Och är det nån annan som har erfarenhet om hur bra det är så skulle det vara kul att höra...
MAn vill ju vara så säker som möjligt innan man inhandlar nytt objektiv.
/ Erik

Superbra objektiv

Den nya 70-300 IS är verkligen en kanonglugg, skarp och med oslagbar IS. Jag gillar den verkligen.

Tyvärr var min suddig i stående läge mellan 200-300 mm. Jag tror det beror på "loose barrel" i brist på översättning. Cylindern glappar lite och hamnar snett i stående läge.

Efter att ha postat och läst på DPreview har jag förstått att många, men inte alla har samma problem. Detta fel kan väl sägas vara denna gluggs akilleshäl. Testa det direkt och byt om du upptäcker defekten.

Okej, det ska jag göra. Om jag fattat det hela rätt är det allså bara i ett visst exakt läge mellan 200-300 som det är oskarpt. Men tex. vid 300 är det skarpt. Det gäller allså att hitta detta exakta läge för att upptäcka det eventuella felet???
Kul att höra att det är bra annars!!

nej, nej, nej, det börjar bli suddigt vid 200mm. Därefter blir det bara värre ut till 300mm där det är som värst.

Jahaaaa okejj, då fattar jag. Ganska lätt att upptäcka felet då...
Tack så mycket för hjälpen!
Som du sa, tur att fotosidan finns...;-)

Lätt att upptäcka, ja, men inte på 350D:s eller 20D:s skärm. Du måste titta i datorn, där syns det direkt.

Ta några provkort med en glugg och be att få lägga undan just det exemplaret. Är den ok i datorn är det bara att slå till på just det exet.

ANNONS
Götaplatsens Foto