Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

7D eller fin optik?

Produkter
(logga in för att koppla)

HappyEmil

Aktiv medlem
Jag är lite i valet och kvalet och det här är väl egentligen en fråga som bara jag själv kan svara på, men är ändå intresserad av andras åsikter. Jag har lite pengar som jag tänkte köpa optik för till min 500D. Objektivet jag är sugen på är Canon 70-200 f4L. Samtidigt så slog det mig att jag skulle kunna sälja min 500D samt lägga till en liten liten slant för att få en 7D, men då utan egentligt bra optik. Jag kommer inte att kunna köpa särskilt mycket fotoutrustning på ett par år efter det här köpet pga andra, enligt mig inte alls lika viktiga, köp såsom bostad och möbler. Så det är väl en liten konstig fråga; vad kommer jag att vara gladast över, ett 70-200 f4 L på min 500D eller ett billigt kitobjektiv på en 7D. Känns väl lite som att objektiv är det bättre köpet när det gäller värdeminskning och jag kan tänka mig att man byter ut optik mer sällan än kameror. Hursomhelst så lyssnar jag gärna på era synpunkter.

Jag är lite i valet och kvalet och det här är väl egentligen en fråga som bara jag själv kan svara på, men är ändå intresserad av andras åsikter. Jag har lite pengar som jag tänkte köpa optik för till min 500D. Objektivet jag är sugen på är Canon 70-200 f4L. Samtidigt så slog det mig att jag skulle kunna sälja min 500D samt lägga till en liten liten slant för att få en 7D, men då utan egentligt bra optik. Jag kommer inte att kunna köpa särskilt mycket fotoutrustning på ett par år efter det här köpet pga andra, enligt mig inte alls lika viktiga, köp såsom bostad och möbler. Så det är väl en liten konstig fråga; vad kommer jag att vara gladast över, ett 70-200 f4 L på min 500D eller ett billigt kitobjektiv på en 7D. Känns väl lite som att objektiv är det bättre köpet när det gäller värdeminskning och jag kan tänka mig att man byter ut optik mer sällan än kameror. Hursomhelst så lyssnar jag gärna på era synpunkter.

Oj, Beror ju på vad du ska fota. Men jag tror du blir gladast av ett objektiv.

Jag gjorde valet mellan 7D och en Sigma 70-200/2.8 på min 50D. Har redan en Canon 55-250 IS som jag nästan aldrig använder.. Det blir en 7D för min del.

/Stefan

Kristallklart! Ett nutt objektiv ger dig fler möjligheter än ett nytt hus. Kvaliteten höjs mer med ett fint objektiv som Canons 70-200 f4 än ett 7D-hus.

Du ska ta och köpa ett nytt objektiv och inte ett nytt hus.
500D är inget dåligt hus och det kommer du märka med bra optik!

/Jonas

Utan tvekan optik.
Stod valet nu att köpa en 500d eller 7d.

Blev 500D då jag kände att jag kunde köpa ett par riktigt bra objektiv till än 7d som jag inte skulle ha råd till att köpa
något objektiv till på länge.

Och nu när jag lekt lite med kameran så behöver jag verkligen
andra objektiv än kitobjektivet i mitt fotande.

Utan tvekan optik.
Stod valet nu att köpa en 500d eller 7d.

Blev 500D då jag kände att jag kunde köpa ett par riktigt bra objektiv till än 7d som jag inte skulle ha råd till att köpa
något objektiv till på länge.

Och nu när jag lekt lite med kameran så behöver jag verkligen
andra objektiv än kitobjektivet i mitt fotande.

Ok. Tack alla för hjälpen. Blir ett objektiv.

ANNONS
Götaplatsens Foto