Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
7D firmware - 1.2.1
- Trådstartare apersson850
- Start datum
PierreS
Aktiv medlem
eller att man råkat rycka ut kortet utan att ha valt felsäker borttagning från datorn.
Bryr mig aldrig om felsäkert läge och har aldrig råkat ut för något pga det. Har kollat på nätet. De ytterst få som verkar ha fått problem med det är enligt min bedömning ungefär lika många som de som får problem av att använda skräpet....
AndersLj
Aktiv medlem
Går den att läsa på distans?
När jag läste elektroteknik på Teknis för många år sedan fick man välja mellan Tele och Kraft.
Kanske är det ungefär samma sak här, men man väljer mellan Tele och Vidvinkel. Åtminstone Tele-kursen bör man kunna läsa på distans. Men knappast Vidvinkel-kursen. Denna senare ger dock ett bredare perspektiv på tillvaron, så det kan kanske vara värt att pallra sig dit ändå.
AndersLj
wfrank
Aktiv medlem
Efter att ha laddat hem, men inte installerat, uppdateringen tog jag några testbilder med indirekt slavblixt i hotellrummet. De blev lika överexponerade som de brukar bli.
Sen körde jag in uppdateringen i kameran och provade igen. Döm om min förvåning när bilderna plötsligt ser riktigt vettigt exponerade ut!
....
Vore kul om du lyckas konfirmera detta vid tillfälle! ...för oss som inte riktigt kunnat fastställa samma beteende men väl en blixtstyrningsfunktion som då och då gett varierande exponeringsresultat...
apersson850
Aktiv medlem
Testade sånt som jag är praktiskt taget säker på inte skulle fungerat tidigare. Går bra.
Slutgiltigt test får bli samma uppställning som jag hade hemma, när jag från början konstaterade att det inte fungerade.
Men det vill ju till att jag kan krångla mig hem från Israel först...
Slutgiltigt test får bli samma uppställning som jag hade hemma, när jag från början konstaterade att det inte fungerade.
Men det vill ju till att jag kan krångla mig hem från Israel först...
Candersson
Aktiv medlem
Lundsuniversitet startar nu en 40p kurs i Canon 7d.
Första delen ägnas åt att förstå kamerans inställningar på LTH, därefter hur du tar en bild samt 20p argumentationsteknik och bevisföring för att få kameran kontrollerad av Intervision att just ditt ex fungerar som det skall .
I kursen ingår bussskort mellan Lund och Intervision i Malmö samt lunch på Möllan
Den kursen kommer utan tvekan att bli fulltecknad
apersson850
Aktiv medlem
Undrar vem som ska bli föreläsare?
apersson850
Aktiv medlem
Och Rube Goldberg skissar upp konstruktionsprinciperna, eller?
apersson850
Aktiv medlem
Blixtfel med vissa objektiv
Jag har bara valda delar av mina mojänger med mig i Israel (jo, sitter fortfarande här och ugglar), men kom att tänka på att med EF-S 10-22 mm f/3,5-4,5 USM har jag tidigare sett att slavblixtarna hade störst problem att få till rätt exponering. Det objektivet har jag med mig, så jag testade det också. Då blev det mycket riktigt katastrofal överexponering om jag använde FEL, men användbart resultat med vanlig E-TTL.
Så nä, version 1.2.1 fixade inte alla fel på slavblixtstyrningen.
Jag har bara valda delar av mina mojänger med mig i Israel (jo, sitter fortfarande här och ugglar), men kom att tänka på att med EF-S 10-22 mm f/3,5-4,5 USM har jag tidigare sett att slavblixtarna hade störst problem att få till rätt exponering. Det objektivet har jag med mig, så jag testade det också. Då blev det mycket riktigt katastrofal överexponering om jag använde FEL, men användbart resultat med vanlig E-TTL.
Så nä, version 1.2.1 fixade inte alla fel på slavblixtstyrningen.