Javisst, den som kan leva ett tag till utan dom utlovade förbättringarna i nästa modell kan vänta.
Men jag menar att det inte finns något val om man tycker att man behöver den nya modellen, alltså chansar man och hoppas att tillverkaren mot förmodan håller vad dom lovar - och därmed blir man också beta-testare som det verkar.
I mitt fall vill jag ha en 1D Mark IV istället för min 1D Mark III dels pga bättre ISO men kanske ännu viktigare därför att jag inte anser att min nuvarande kamera lever upp till det den ska kunna - autofokusen är inte bra. Fortsätter jag använda den får jag bara ännu fler oskarpa bilder till ingen nytta alls. Om jag väntar på att andra testar först får jag också bara ännu fler dåliga bilder, så alternativet är att stå först i kön och hoppas att nästa modell är bättre. Jag behöver den nu. Det är otroligt irriterande att på det sättet belöna Canon med nya köp men som konsument är man helt enkelt lurad, och i praktiken inlåst i systemet pga alla hus, objektiv och andra prylar man samlar på sig till just deras system. Att byta system till Nikon skulle kosta skjortan, och utan någon garanti för att kvaliteten är bättre där.
Vi tycker inte olika i sak, det är klart vi vill att tillverkaren ska ha testat bättre. Skillnaden mellan oss är bara att du kanske kan vänta och använda den gamla kameran medan jag inte vill vänta, och därför fungerar inte metoden för mig.