Annons

A7III Överhettning

Produkter
(logga in för att koppla)

elliot127

Medlem
Hej.
Min A7III stängs av av överhettning efter cirka 1h20min när man filmar i 4K inomhus i cirka 21 grader. Vet någon om detta är att förvänta av kameran eller borde jag vara orolig?
 

Third eye

Aktiv medlem
Den är erkänt frekvent på att överhetta vid filmning. Många trådar finns. Svaret verkar vara att i inställningar tillåta högre temp då den tydligen är inställd hög känslighet för värme.
Har inte ändrat någon inställning i min A7iii än så jag vet inte om det hjälper.
 

Third eye

Aktiv medlem
Aldrig vid foto och de ggr jag filmat så är det bara 5 till 7 min jag filmat. Jag köpte dock kameran för film kombinrrat med foto, jag visdte dock vid köp att problemet med överhettning fanns. Jag filmar b-rolls primärt.
 

Sten-Åke Sändh

Aktiv medlem
Hej.
Min A7III stängs av av överhettning efter cirka 1h20min när man filmar i 4K inomhus i cirka 21 grader. Vet någon om detta är att förvänta av kameran eller borde jag vara orolig?
Filmar du 1 timme och 20 minuter utan avbrott? Det är rätt länge. Tycker det är klart bättre än vad vi först hade med A6xxxx-seriens ännu mindre kamerahus. Där tog det stopp efter halva tiden mot det innan man ändrade firmware.

... men jag undrar ju vad de gjorde då. Problemet kvarstod säkert fast man tillät kameran att gå ett tag till. Frågan är väl vad den än ökade värmen egentligen gör med elektroniken på sikt.

Du får väl köra med öppen batterilucka och lätta displayen och lufta baksidan lite bättre :cool: .
 

j3n5

Aktiv medlem
Min lösning var att filma via extern recorder (blackmagic video), kameran behöver bara ha sensorn på utmatning och behöver inte komprimera till minneskort. Mycket trevligare filer också. Lite dyrare och mindre smidigt dock.
 
ANNONS