Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Adobe RGB - ladda ner icc-profil?

Produkter
(logga in för att koppla)

sebbfolk

Aktiv medlem
Jag har av misstag sparat om Adobe RGB icc-profilen i min dator, så att den inte längre är "original" så att säga. Visst kan man ladda ner en sån färgprofil nånstans och ersätta den förvanskade med den rätta? Var hittar jag den?

Jag förstod nästan det, men det var så kul att använda "Let me Google that..." för en gångs skull. Tack för att du tog det på rätt sätt! :)

Nu blev det svårt.... nu har jag alla de nedladdade profilerna i en mapp.
I instruktionen står det så här
"Select the profiles in the RGB Profiles folder of the downloaded and uncompressed ZIP file. While the profiles are selected, click and hold the right mouse button and choose the Install Profile menu item"
När jag håller ner höger musknapp får jag inte fram nån sån Install profile Menu.
Kan jag helt enkelt inte bara ta AdobeRGB-filen och dra den till mappen med originalfärgprofilerna och ersätta den förvanskade på det viset?

ANNONS
Götaplatsens Foto