Falumas
Aktiv medlem
Ja det är en anledning. Naturligtvis, så som det redan diskuterats. Min fråga var om du gör det.
Sirui 85/1.4 är redan "bättre" än Sonys 85.or för mig eftersom det tecknar bilderna på ett sätt som jag gillar bättre. Att det i det här konstiga exemplet bara kostar en fjärdedel av Sonys objektiv kan vara vad som gör det möjligt att köpa ett ljusstarkt objektiv i den här brännvidden.
Siruiobjektivet är tekniskt sett inte bättre än Sonys.
Här är det öppet för alla tänkbara åsikter...
Ja, då är det upp till Sirui (till exempel) att bekänna färg. Får vi en ny firmware eller inte. Det är knappast något som håller mig sömnlös om nätterna.
Summa summarum: Det finns all anledning att hålla koll på "Alla dessa 'nya' på marknaden". Vi får nya produkter, vi får bättre, billigare eller annorlunda produkter, konkurrens sägs vara bra för utveckling och så vidare. Livet kan vara lite intressantare. En del bilder ett snäpp vackrare eller kanske helt enkelt möjliga att ta.
Har du tittat på test att det verkligen har ljusstyrkan? Ljusstyrkan mäts med t-värde, f-värdet anger grovt sagt skärpedjupet.
I ditt fall så har du krav som inte uppfylls av kameratillverkaren. Sony och för övrigt förmodligen dom andra också kommer nog göra så skarpa och väl korrigerade objektiv framför allt, vilket högst sannolikt är vad dom flesta vill ha.