Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Allround objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

RickiKrille

Ny medlem
Hej

Är på jakt efter ett nytt objektiv till min 350D, har tittat lite bland gamla trådar men inte blivit klokare för det. Jag fotograferar allt möjligt och behöver ett allsidigt objektiv. Har tittat på 2st :

Canon EF-S 17-55/2,8 IS USM

Canon EF-S 17-85/4,0-5,6 IS USM

Kan väl erkänna att jag inte är ett teknikgeni när det gäller siffror och annan data, men dessa två kan väl inte vara helt fel ?

Har ni andra förslag i samma prisklass eller billigare så dela gärna med er.

Hälsningar
Christian

IS är guld värt. Själv använder jag 17-55/2,8, som är en bra bit bättre i bl.a. skärpa än 17-85. Bländare 2,8 är också en stor tillgång för sökarbild, fokusering och skärpedjup. Men det är mycket pengar. Sigma 17-70 sägs vara mycket bra, men ett bra objektiv är mycket mer än max skärpa - t.ex. användbarhet i vårt mörka land.
MVH
/JK

Jag körde tidigare kitobjektivet och bytte till Sigma 17-70 - allt känns bättre. Byggkvalitet, skärpa, färger, närgräns och ljusstyrka.Jag ser en märkbar skillnad i bildkvalitet.

ANNONS
Götaplatsens Foto