pange
Medlem
hejsan tror detta är mitt första inlägg här men varit med från och till på sidan.
Jag köpte mig en canon 500d med ett 18-55 pisse objektiv och ett Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III, som jag ändå tyckt funka hyffsat men blir gärna kornigt vid 300 mm.
Känns oerhört plastigt och håller ju som känt ingen vidare kvalitet.
Nu har jag kört med detta drygt ett halvår o känner för att uppgradera mig.
Idag hade jag nästan bestämt mig för Canon EF 70-200/4,0 L USM
Men känner att detta blir för kort för mig i vissa lägen
Fråga nr 1 hur funkar detta med en extender 1,7 eller 2,0 är det kompatibelt överhuvudtaget har sökt men inte hittat något vettigt svar.
Jaja sagt o gjort for jag till media markt för att känna o klämma då tittade jag även på tamron och sigma
Där kan man ju få en längre glugg med stabilisator förvisso sämmre ljuskänlighet för nästan samma penger + att man får fäste till.
Nackdelen helvete va tunga o klumpiga dom va.
Fråga nr 2 om jag ändå ska använda extender x 2,0 till canon så blir ju bländaren väl 8 om jag tänker rätt och då är det ju sämmre än vad jag får med ett tamron eller sigma.
Eller vinner man tillbaka det på bättre optik.
Förstår ni hur jag tänker frågan har säkert stötts o blötts men är tacksam för tips hur man ska tänka i detta läge.
Tack på förhand
Pange
Jag köpte mig en canon 500d med ett 18-55 pisse objektiv och ett Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III, som jag ändå tyckt funka hyffsat men blir gärna kornigt vid 300 mm.
Känns oerhört plastigt och håller ju som känt ingen vidare kvalitet.
Nu har jag kört med detta drygt ett halvår o känner för att uppgradera mig.
Idag hade jag nästan bestämt mig för Canon EF 70-200/4,0 L USM
Men känner att detta blir för kort för mig i vissa lägen
Fråga nr 1 hur funkar detta med en extender 1,7 eller 2,0 är det kompatibelt överhuvudtaget har sökt men inte hittat något vettigt svar.
Jaja sagt o gjort for jag till media markt för att känna o klämma då tittade jag även på tamron och sigma
Där kan man ju få en längre glugg med stabilisator förvisso sämmre ljuskänlighet för nästan samma penger + att man får fäste till.
Nackdelen helvete va tunga o klumpiga dom va.
Fråga nr 2 om jag ändå ska använda extender x 2,0 till canon så blir ju bländaren väl 8 om jag tänker rätt och då är det ju sämmre än vad jag får med ett tamron eller sigma.
Eller vinner man tillbaka det på bättre optik.
Förstår ni hur jag tänker frågan har säkert stötts o blötts men är tacksam för tips hur man ska tänka i detta läge.
Tack på förhand
Pange