Annons

Analog mellanformatare

Produkter
(logga in för att koppla)

oyegie

Aktiv medlem
Är lite sugen på att fota med mellanformat,har visserligen redan gjort det med min Diana f+ men vill liksom ha en mer ordentlig kamera typ nån tvåögd Rolleiflex eller liknande,kanske ni kan ge nåt tips vad man kan få tag på någon i gott och användbart skick?
Renoveringsobjekt är jag inte så sugen på så ser helst att den är servad.
 

Astacus

Aktiv medlem
Kolla med LP-foto (www.lpfoto.se). På deras auktioner brukar det förekomma massor av Rolleiflex och Rolliecord samt även Hasselbladare till vettigt pris. De kameror som de auktionerar ut är kontrollerade för funktion och betygsatta vad gäller skick.
 

benganboy

Aktiv medlem
Classic camera är en säker säljare 100% seriös,har handlat av classic själv någon gång.Är det bara det som de hänger på så slå till.
 

lachris

Medlem
Mellanformatkamera

Är lite sugen på att fota med mellanformat,har visserligen redan gjort det med min Diana f+ men vill liksom ha en mer ordentlig kamera typ nån tvåögd Rolleiflex eller liknande,kanske ni kan ge nåt tips vad man kan få tag på någon i gott och användbart skick?
Renoveringsobjekt är jag inte så sugen på så ser helst att den är servad.
Hej, jag har en Yashicamat 124G i mycket bra skick. En tvåögd spegelreflex du kan få köpa till ett billigt pris.
Är du intresserad ring mig tel: 0736888402
 

Mellanslag

Aktiv medlem
Ett problem med Classic camera är dock deras emellanåt omotiverat höga priser. Kowa för 6000.- när den borde gå för åtminstone 30% billigare. Vilket jag ofta tycker att de gör på Classic camera, lägger på 30%. Å andra sidan får de sålt allt känns det som, så det är ju uppenbarligen en marknadspriser, men den här kameran blir nog svårsåld för 6000.- nästa gång.
 
ANNONS