Annons

Andas på linsrengöringsduken

Produkter
(logga in för att koppla)

Gulo

Aktiv medlem
Jag brukar putsa objektiv-linsen med en linsrengöringsduk som jag först har andats på!

Tycker det fungerar bra men har börjat fundera på om det är dåligt för objektivet? För det är väl nåt slags fett i utandningen?

Jag är också nyfiken, fast jag andas på frontlinsen istället för duken.

Man andas ut vatten och koldioxid mm. Inget fett. Ser man till att inte spott flyger iväg så är det helt harmlöst. Har man en microfiberduk suger den damm och upp all vätska, även fett.
Nån som vet om billiga bra microfiberdukar? De billiga jag köpt har alltid luddat grymt mycket.

Linmajon skrev:
Man andas ut vatten och koldioxid mm. Inget fett. Ser man till att inte spott flyger iväg så är det helt harmlöst. Har man en microfiberduk suger den damm och upp all vätska, även fett.
Nån som vet om billiga bra microfiberdukar? De billiga jag köpt har alltid luddat grymt mycket.

Tack för svaret!

Det är ju toppen. Då flåsar jag på :)

Det borde bli extra bra rengjort om man har alkohol i utandningsluften. Fast precisionen blir sämre så det kanske tar ut varandra. Andas inte på sensorn bara, varken i nykter eller alkoholpåverkat tillstånd. :)

Precis min tanke. Tänkte att denna tråd nu skulle dra ut i om det är Skåne eller Absolut Vodka som är bäst, och i så fall vilken smaksättning.

Men det är kanske att hoppas på för mycket?

apersson850 skrev:
om det är Skåne eller Absolut Vodka som är bäst, och i så fall vilken smaksättning.

Men det är kanske att hoppas på för mycket?
Nej, det är inget att hoppas på alls. Smaksättning är, paradoxalt nog, smaklöst.

ANNONS