Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Andra objektiv till Nikon D50?
- Trådstartare Neyobi
- Start datum
andm31
Aktiv medlem
Den inre linsen ska ju knappast lossna efter tre månaders normalt användande, måste gå att slå en signal till någon på nikon och fråga vad som gäller.
Annars så är det som så att bara objektiv med samma fattning som Nikons passar till nikon. Jag har tex några sigma objektiv men då är det viktigt att man kollat så att de är för nikons fattning (eller vad det nu heter) och ingen annans. Så jag skulle gissa mig till att Minoltas inte passar.
mvh Anders
(Som började med en briljant Minolta)
Annars så är det som så att bara objektiv med samma fattning som Nikons passar till nikon. Jag har tex några sigma objektiv men då är det viktigt att man kollat så att de är för nikons fattning (eller vad det nu heter) och ingen annans. Så jag skulle gissa mig till att Minoltas inte passar.
mvh Anders
(Som började med en briljant Minolta)
Damm på sensorn
Aktiv medlem
Klart det ska gå på garantin. Allt annat vore väldigt konstigt.
Neyobi
Ny medlem
Vi tog kameran till inköpsstället idag (Expert, Gallerian i Sthlm) och de hävdade att objektivet måste fått en rejäl kyss för att ha kunna gå sönder på det viset. De skulle dock skicka det till Nikon, men var 99% säkra på att garantin ej skulle gälla...
Tack för svaren i alla fall!
Tack för svaren i alla fall!