Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Andra objektiv till Nikon D50?

Produkter
(logga in för att koppla)

Neyobi

Ny medlem
Kan man använda andra objektiv än Nikons egna till Nikon D50? Standardobjektivet som följde med höll i 3 månader, sen lossnade inre linsen! Nikon lär knappast gå med på att det är ett fabrikationsfel enligt inköpsstället.

Kan man använda t ex Minoltas AF 24-50 objektiv?

Den inre linsen ska ju knappast lossna efter tre månaders normalt användande, måste gå att slå en signal till någon på nikon och fråga vad som gäller.

Annars så är det som så att bara objektiv med samma fattning som Nikons passar till nikon. Jag har tex några sigma objektiv men då är det viktigt att man kollat så att de är för nikons fattning (eller vad det nu heter) och ingen annans. Så jag skulle gissa mig till att Minoltas inte passar.

mvh Anders
(Som började med en briljant Minolta)

Vi tog kameran till inköpsstället idag (Expert, Gallerian i Sthlm) och de hävdade att objektivet måste fått en rejäl kyss för att ha kunna gå sönder på det viset. De skulle dock skicka det till Nikon, men var 99% säkra på att garantin ej skulle gälla...

Tack för svaren i alla fall!

ANNONS
Götaplatsens Foto