Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Annons på fotosidan - fishing?

Produkter
(logga in för att koppla)

H_W

Aktiv medlem
Detta kanske hamnat i fel forumkategori men jag hittade inget bättre vid en första blick. Ber isf om ursäkt för detta.
Jag har sedan länge två annonser ute. Ett hus och ett objektiv.
Igår fick jag följande svar från en kvinna med svenskt-klingande namn som registrerade sig samma dag. Jag misstänker Google är inblandat:

"Jag fick din annons idag och jag kommer att vilja veta om det fortfarande är tillgänglig för försäljning eftersom jag är intresserad av att köpa det från dig och ja jag skulle vilja se bilder och veta och förutsättning för dess och dess senaste erbjudande, om du inte sinne.

Så jag kommer vilja att du maila mig tillbaka så fort du kan då vill jag informera er om att jag kommer att betala dig via banköverföring .. "

Är detta något jag ska oroa mig för? Har fler fått liknande svar?

Jag tycker att det där luktar lurendrejeri lång väg. Om jag vore du skulle jag antingen inte svara personen alls, eller svara men se till att slösa bort personens tid: svara sent, kom med undanflykter (plötslig resa / dödsfall i familjen / problem med frakten...) och hitta på vad helst för att slösa på personens tid och energi.

Detta kanske hamnat i fel forumkategori men jag hittade inget bättre vid en första blick. Ber isf om ursäkt för detta.
Jag har sedan länge två annonser ute. Ett hus och ett objektiv.
Igår fick jag följande svar från en kvinna med svenskt-klingande namn som registrerade sig samma dag. Jag misstänker Google är inblandat:

"Jag fick din annons idag och jag kommer att vilja veta om det fortfarande är tillgänglig för försäljning eftersom jag är intresserad av att köpa det från dig och ja jag skulle vilja se bilder och veta och förutsättning för dess och dess senaste erbjudande, om du inte sinne.

Så jag kommer vilja att du maila mig tillbaka så fort du kan då vill jag informera er om att jag kommer att betala dig via banköverföring .. "

Är detta något jag ska oroa mig för? Har fler fått liknande svar?

Välkommen till post 2005 ...

Tack för era svar!

Min mening med detta var att om det behövdes varna andra och eventuellt rapportera användaren.

Jag vill ju inte anklaga någon i onödan. Det kan ju vara så att någon "ingift" behöver använda Google även om jag tyckte det såg konstigt ut på engelska också.

Se till att ha kul och roa dig kungligt. Säg att du ska skicka och dra ut på det och säg sedan att du har skickat mm mm. Finns helt underbara trådar på nätet där folk har blåst vidriga scamare.

ANNONS
Götaplatsens Foto