Annons

Anti-aliasing D800 eller en utan?

Produkter
(logga in för att koppla)

Helmetrock

Aktiv medlem
Nikon säger ju att D800 passar de flesta medan E är för fotografer som behöver och kan utnyttja maximal möjlig upplösning, kan kontrollera ljuset och situationen och är duktiga på att undvika moiré och dessutom har 3000 kr över.

Att då komma med en D800 på magen betyder alltså detsamma som att komma med en tröja med texten
mina oskarpa bilder kräver ändå inte hög upplösning, jag är dålig på att kontrollera situationen och jag är dålig på att undvika moiré och för övrigt har jag ändå inte råd med bättre
Jag menar det är väl rätt uppenbart att E kommer att locka till sig folk som egentligen hade klarat sig bättre med en B800 ;-)
 

The_SuedeII

Aktiv medlem
Jodå jag har både den o Schneider 110/2,8 :)
Sanslöst härliga gluggar men när man ser att pannan är full av hårstrån på 25-åriga tjejer så undviker man den till sådana bilder ;-/
Hm, ja - det låter så FEL när man säger att man måste planera en kvart innan smink för att raka den kvinnliga modellen... :)
 

The_SuedeII

Aktiv medlem
Nikon säger ju att D800 passar de flesta medan E är för fotografer som behöver och kan utnyttja maximal möjlig upplösning, kan kontrollera ljuset och situationen och är duktiga på att undvika moiré och dessutom har 3000 kr över.
[citat]
Jag menar det är väl rätt uppenbart att E kommer att locka till sig folk som egentligen hade klarat sig bättre med en B800 ;-)
Tror jag definitivt också. Som tur är kommer ganska många av denna typ av kunder inte ta så många skarpa bilder - så problemet löser sig liksom av sig självt... :)
 
ANNONS