Annons

Använda datorns HDD som minneskort

Produkter
(logga in för att koppla)

Albwah

Aktiv medlem
Hej.

Jag har läst någonstans att man kan använda datorns hårddisk som "minneskort", altså att man har kameran kopplad med usb till datorn och när man tar ett kort ser man det direkt på dator skärmen. Jag har en Olympus SP-320.

Är det någon som vet om något program till detta?

Det är nog en mellanlagringsenhet du tänker på, den kopplar du dock inte direkt till kameran. Du tar ut minneskortet ur kameran, stoppar in det i mellanlagringsenheten (som innehåller en hårddisk), så laddas bilderna över från kortet till mellanlagringsenheten. Jag har en som heter PD70X, den sägs vara marknadens snabbaste, och den är verkligen _snabb_! Den kan jag varmt rekommendera!

Självklart finns det program som sparar direkt på datorns HD istället för på minnes kortet. Enklast är det om du kolla in tillverkarens hemsidan under extraprogram.

Det är inte alla tillverkare/kameror som har denna funktion, många systemkameror dock klarar detta.

Jag ber om ursäkt, jag läste frågan fel. Jag trodde du menade att du ville koppla kameran direkt till en vanlig USB-hårddisk, missade att det var till datorn.

Du får nog konsultera din manual till kameran. Alla märken använder olika program.

ANNONS
Götaplatsens Foto