Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Att ångra sitt innlägg.

Produkter
(logga in för att koppla)

raderadmedlem

Avslutat medlemskap
Det kann man självsagt. Men, att slätta sitt innlägg från en diskussion; efter att andra har gätt gänsvar; det är lägre enn Glocalnet....mycket lägre.
Snälla Fotosidan; ta bort den möjligheten; lagt kort är lagt. ( Evnt. korrektur kann man läsa innan)
Mvh Erik Johansen

Jag håller inte med dig. Man kan redigera sitt inlägg i 15 minuter efter det att man har postat det, sedan är det låst. Visst, man kan korrekturläsa innan man postar, och även om du kanske gör det så innebär det inte att alla fungerar på det viset. Jag läser mina inlägg rätt noga innan jag postar, men upptäcker ändå ofta något stavfel när jag väl har postat.

Andra klagar ju på att man inte kan redigera längre än 15 minuter. FS Crew har satt den gränsen och naturligtvis är det lite irriterande när svar tas bort när det givits ett gensvar. Som tur är så är det inte så ofta det händer.

Mer irriterande i så fall när man följer en tråd och ser inlägg som skrivits av "avslutat medlemskap"..

Även om medlemskapet är avslutat kan det ju vara av intresse vem som skrev det, kan tyckas.

Häpp/R

I många andra forum kan man redigera ett inlägg så länge det är det sista inlägget i tråden. Alla inlägg före det senaste är låsta.
Detta gör att det går att läsa en tråd och få sammanhang.
---/Thomas

Det finns flera fora som antagit en annan lösning;

• Alla inlägg är redigerbara - alltid
• All redigering skall motiveras
• Radering av inlägg tillåten, om det är obesvarat
• Radering av tråd tillåten, om trådskaparen står oemotsagd

Jag anpassar mig till gällande regelverk varän jag befinner mig, men om jag får önska fritt, skull jag vilja se det som angivet ovan.

Lite sprik här.

Redigera är OK; men att slätta helt o hållet.
Jag tycker Lennart's beskrivna varianter är bra.
Om Fotosidan önskar att behålla möjligheten till att slätta; borde det stå att postaren har slättat sitt innlägg.
/Erik J

ANNONS
Götaplatsens Foto