Ola Rockberg
Aktiv medlem
Visst finns det en artikel eller liknande på fotosidan som beskriver hur man bäddar in bildspel i sin blogg ... eller har jag drömt det?
Plusmedlemskap kostar 379 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Finns det säkert, nu är inte detta direkt svar på din fråga men jag ville göra samma sak för ett tag sedan. Efter mycket rumsterande och letande konstaterade jag att det smidigaste sättet är att göra om bildspelet till flash, FLV, och lägga upp det med en egen flashspelare.
Funkar för de flesta webläsare och minst krångel för en själv. Visserligen lite meck med att göra själva bildspelet, men sparar massa huvudvärk när det kommer till publicering.
Möjligen krävs att du hostar din egen blogg via WP eller dyl.
//Fredrik
Nu kollade jag bara lite snabbt på sidan du länkade till. Men om man utgår ifrån att sidan skapar bildspelet åt dej borde det inte vara några problem då det fanns "embed" som alternativ för bildspelet på förstasidan. Du kopierar bara embed taggen som kommer upp och klistrar in på din sida.
Det borde fungera om texteditorn för bloggen på fotosidan stödjer htmltaggar, vilket jag antar att den gör.
//Fredrik