Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bärbar dator för bild- och videoredigering

Produkter
(logga in för att koppla)

OscarMe

Medlem
Jag söker en bärbar dator för bild- och videoredigering men har väldigt dålig koll på vad som krävs av en dator i form av minne, grafikkort etc. De program jag använder mig av är Lightroom, Ps och Premiere PRO. Vill kunna redigera 4K video och annat relaterat till bildbehandling utan att stöta på problem. Stationär dator är inget alternativ då jag kommer vara mycket på resande fot. Däremot är vikten på datorn inget jag behöver bry mig om.

Ge mig era bästa köptips, nytt eller begagnat. Självklart spelar kostnaden in, men köper hellre en dator som räcker i 7 år än en som räcker i 2. Vad är era rekommendationer? :)
 

Third eye

Aktiv medlem
Är extremt avundsjuk på flickvännens Dell xps 15 4k, så när vi är på tripp så kör jag Premier Pro i hennes dator istället för min. Nackdel, livligt fläkt vid belastning men fortfarande tystare än min Zenbook.
Så..Dell xps 15 4k, i7 eller i9 och gärna 32gb ram.
+20 till +30 tusen.

Finns billigare och det finns dyrare.
 
ANNONS