Annons

Bärbar dator

Produkter
(logga in för att koppla)

SGÖ

Aktiv medlem
Hej
Funderar på att köpa en bärbar PC dator, minst 17 tums skärm, kommer att köra med Cs4 och frammåt, kameran är på 16 mp vill inte vänta länge på att bilderna bearbetas i Cs, vad finns för fördlag på prestanda,
ÖBS OBS detta gäller PC, är inte intresserad av Mac, kompisen är Macfanatiker har inte påverkats av honom att skaffa Mac.
MVH SGÖ

Hej
Funderar på att köpa en bärbar PC dator, minst 17 tums skärm, kommer att köra med Cs4 och frammåt, kameran är på 16 mp vill inte vänta länge på att bilderna bearbetas i Cs, vad finns för fördlag på prestanda,
ÖBS OBS detta gäller PC, är inte intresserad av Mac, kompisen är Macfanatiker har inte påverkats av honom att skaffa Mac.
MVH SGÖ

Hej! Letade också efter en Pc 17" och kom fram till att det är stor skillnad på just skärmarnas "Kvalite". Jag vet att en bärbar aldrig kan nå upp till vad en stationär skärm för 30000 kr kan..
Så åk t ex till mediamarkt och ställ dig och kolla på alla olika skärmar och jämför.
Prestanda mässigt tycker jag att man klarar sig med en 2gig i ram och en dualcore processor på över 2ghz. När det gäller grafik kort så behöver du inte det värsta så länge du inte ska spela spel.

Ska bara säga det att mitt letande efter en Pc slutade med att jag köpte en Macbook pro 17" med matt skärm..:)

ANNONS
Götaplatsens Foto