Annons

bärbar dator

Produkter
(logga in för att koppla)

SimonPaulin

Aktiv medlem
Går i datorköpstankar för tillfället.

Jag sitter just nu på en LG LW60 som jag varit väldigt nöjd med, men nu känns det som om det är dags att uppgradera.

Jag är lite fundersam på märken bara. LG's datorer är enligt min och många andras erfarenhet väldigt bra men det verkar inte ha något modell som tilltalar mig.

Att den ska kunna hantera CS2 och så småning om CS3 bra är en självklarhet och den får inte va större än 15" wide. Firewire 800 och DVI ingångar är stora plus. sedan naturligtvis Dual Core, minne och allt sånt men det är självklara grejer.

Någon som har något bra tips? Det skall helst vara PC... Och budgeten ligger nog på mag sådär 15 tusen kroner...

tacksamför lite tips om vad ni andra sitter på.

MVH/Simon

Sony har ganska trevliga skärmar i de flesta av sina bärbara så de skulle jag titta lite extra på.

Själv gjorde jag "the switch" för ett par månader sedan och köpte en Apple Macbook 2GHz med 2GB minne. Fungerar grymt bra och med de nya Intel-datorerna kan man ju dual-boota Windows om man så vill (för att inte nämna virtualiseringsprogram som Parallells). MacBooken är klart väl en extra titt. Fin skärm har den också, och lite egen design som fungerar otroligt väl.

Håkan

För 2D-grafik fungerar MacBookens Intel-grafik alldeles utmärkt vill jag hävda.

Håkan

madsochmarja skrev:
Jo dett klart men om du en dag vill ha aperture får du kanske lite problem:)

Aperture är ett problem på alla datorer. Vilken styggelse till osmidigt program! Kolla bara på Apples supportsidor. Till och med folk som har nya Mac Pro har problem med det så pass att de vill ha pengarna tillbaka... :)

hw-tph skrev:
Aperture är ett problem på alla datorer. Vilken styggelse till osmidigt program! Kolla bara på Apples supportsidor. Till och med folk som har nya Mac Pro har problem med det så pass att de vill ha pengarna tillbaka... :)
Ja jag vet, provade aperture på en sprillans ny 24tums imac och dett var så segt, och da jag "bara" har en powerbook köpte jag lightroom, som har snygg grafik och är oärhört snabbt:)

Men kan man köra vista på macbook?

ANNONS
Götaplatsens Foto