Annons

Bästa AA-batterier oaktat pris?

Produkter
(logga in för att koppla)

bengt-re

Aktiv medlem
Jag behöver ha så hög kapacitet som möjligt på AA-batterier - inte laddningsbara, det har jag redan bra, men nu behöver jag engångsbatterier som helst skall fungerar bra i kyla och ha riktigt bra kapacitet - vilka är marknadens bästa? Någon med erfarenhet?

Körde Energizer Lithium i Pentax K200D och K-x förra vintern i -25 gr och det funkade tills spegeln frös fast men batterierna kroknade inte iaf så kan rekomenderas.

Duracell har ju gott rykte men jag har inte jämfört dem mot de ovan i likvärdiga förhållanden.

Enligt test är det Duracell och Energizer som är bäst bland "vanliga" batterier. Men nu finns det ju också batterier med lithiumteknologi i vanligt AA-format. Vad jag förstår är de mycket bättre, inte minst om det är kallt. Men kostar också mer än dubbelt så mycket som de bästa alkaliska.

Enligt test är det Duracell och Energizer som är bäst bland "vanliga" batterier. Men nu finns det ju också batterier med lithiumteknologi i vanligt AA-format. Vad jag förstår är de mycket bättre, inte minst om det är kallt. Men kostar också mer än dubbelt så mycket som de bästa alkaliska.

Aha, men då skall jag testa dem!

tackar för engagemanget!

ANNONS
Götaplatsens Foto