nikitin
Aktiv medlem
I nuläget kör jag analogt, och har då en 16-35/2.8L som jag är mycket nöjd med. Dock har jag läst flera skiftande kommentarer om Canons vidvinkelobjektiv och deras DSLR med fullsensorer (bl.a. Foto har skrivit en artikel om detta). Vilket gör att jag börjar att fundera över objektivvalet då jag funderar på att införskaffa en DSLR (ev en 5d då Canon har en cash back på den).
Jag funderar nu på att sälja (blir det något över blir det en grundplåt till min kommande DSLR) min 16-35/2.8L och införskaffa ett av följande objektiv (alla Canon);
Eller skall jag behålla min 16-35/2.8L? Andra objektiv (måste även fungera på en analog kamera)? Jag har oftast plåtat runt 24mm med min zoom, vilket gör att jag kommer att klara mig med ett fast objektiv.
-- Nicke
Jag funderar nu på att sälja (blir det något över blir det en grundplåt till min kommande DSLR) min 16-35/2.8L och införskaffa ett av följande objektiv (alla Canon);
- 24/2.8
- 24/1.4L
- 17-40/4L (dock i långsammaste laget för film)
Eller skall jag behålla min 16-35/2.8L? Andra objektiv (måste även fungera på en analog kamera)? Jag har oftast plåtat runt 24mm med min zoom, vilket gör att jag kommer att klara mig med ett fast objektiv.
-- Nicke