Annons

Bästa konvertern för Nikon?

Produkter
(logga in för att koppla)
Igår provade jag en Kenko AF 1,4x Teleplus Pro 300. på mitt AF-s 200-400 f/4.0
avstånd ca: 50 meter bländare f/5,6 brännvidd 200 x1,4.. jag kan inte bestämma mig om jag skall köpa en orginal Nikon TC-14E II AF-S eller inte, då jag tycker Kenko presterar bra.. jag har haft Kenkon liggandes några år så det är en äldre variant än den som säljs idag (AF 1,4x PRO300 DGX) ..

//G

Bilagor

• sized__FXE3107-001.JPG
    sized__FXE3107-001.JPG
    363.7 KB · Visningar: 53
Håller med! Men jag måste säga att även AF-S TC-20E III 2x levererar oväntat bra, åtminstone tillsammans med AF-S 300/2,8G ED VR II

Det är enorm skillnad på hur såväl TC14 som TC20 leverar på bra fast optik och hur det fungerar på 70-200. Har haft såväl såväl TC14 som TC20 av senaste modell, båda fungerade bra eller till och med mycket bra för fasta brännvidder, men inte ens i närheten lika bra med 70-200.

Googlar man finner man gott om folk som påstår det fungerar bra, och gott om folk som påstår det fungerar dåligt. Detta tyder på att kombinatione är känslig för de små variationer som finns mellan olika objektiv .(Själv tillhör jag dem som drog nitlott). Ska man ge sig på att köpa något sådant här är det nog bäst att man testar hur den konverter man tänker köpa med just det egna 70-200 exemplaret innan man köper.

ANNONS
Götaplatsens Foto