Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Bästa Nikon normalzoomen?
- Trådstartare Mr.X
- Start datum
froderberg
Aktiv medlem
Tycker definitivt att du ska fundera starkt på Tokina om du inte absolut ska ut och kriga i grejorna. Optiskt är de jämbördiga
Nikon-zoomen har ett rejält motljusskydd precis som Canon. Sigma har det inte, men jag vet inte hur Tokina har det på den fronten.
Nikon-zoomen har ett rejält motljusskydd precis som Canon. Sigma har det inte, men jag vet inte hur Tokina har det på den fronten.
froderberg
Aktiv medlem
Jag menade Tamron och inte Tokina...
så tokigt det kan bli
/m
så tokigt det kan bli
/m
Mr.X
Aktiv medlem
Nog för att jag gillar kvaliteten hos nikon men för 20 papp samt att objektivet fått mycket ris i dem tester jag sett. Kriga hade jag inte tänkt göra men nästan
Det måste vara hållbart eftersom det troligen kommer att sitta på ena kamerahuset hela tiden. Någon som haft chansen att prova Nikongluggen?
Palletheking
Aktiv medlem
Jag har haft Nikons glugg i min ägo. Det är en kanonglugg med bra skärpa och fantastisk färgåtergivning. Har du råd så tror jag det är din glugg. Tamrons objektiv lär vara mycket bra men jag tvivlar på att den kan mäta sig med Nikons 28-70. Nikongluggen är också mycket gediget byggd.Mr.X skrev:
Nog för att jag gillar kvaliteten hos nikon men för 20 papp samt att objektivet fått mycket ris i dem tester jag sett. Kriga hade jag inte tänkt göra men nästanDet måste vara hållbart eftersom det troligen kommer att sitta på ena kamerahuset hela tiden. Någon som haft chansen att prova Nikongluggen?
gors
Aktiv medlem
Mr.X skrev:
Någon som haft chansen att prova Nikongluggen?
Jag har använt 28-70/2,8 AF-S i stort sett dagligen i flera år nu. Den är en av mina favoriter, en kanonoptik både mekaniskt och optiskt. Fin kontrast för att vara en zoom.
Den gamla 35-70/2,8D har jag inget bra intryck av. Jag använde en ett tag men tyckte aldrig att den riktigt snäppte till skärpmässigt, i synnerhet inte på full glugg. Fast mitt exemplar kan ha varit dåligt, sånt vet man ju aldrig.
/Göran
gors
Aktiv medlem
Jeppe skrev:
Tamrons 28-75/2.8 Di LD har ju fått mycket gott omdöme..
Vet du om det är en full time manual-glugg?
objernulf
Aktiv medlem
Nej, Tamron har inte FTM. För detta krävs USM, HSM, AF-S eller SSM.gors skrev:
Vet du om det är en full time manual-glugg?
gors
Aktiv medlem
objernulf skrev:
Nej, Tamron har inte FTM. För detta krävs USM, HSM, AF-S eller SSM.
Det är ännu en sak att ta med i beräkningen i såna fall.
Alla använder inte FTM, medan andra (som jag) blir FTM-junkies med tiden.
Gud vad jag saknar det på flera av mina D-Nikkor med fast brännvidd.
/Göran