Annons

barkodscanner produktfoto

Produkter
(logga in för att koppla)

Ballpark

Ny medlem
Hej! Är det någon som har en bra lösning för att få döpa bildfiler enligt artikelnummer på produkter - så automatiserat som möjligt. Jag tänker mig en lösning med en barkod-scanner som läser in artikelnumret på produkten och sedan automatiskt får in det i Photoshop eller Aperture?

Tacksam för svar eller andra idéer.

/anders

Hej! Är det någon som har en bra lösning för att få döpa bildfiler enligt artikelnummer på produkter - så automatiserat som möjligt. Jag tänker mig en lösning med en barkod-scanner som läser in artikelnumret på produkten och sedan automatiskt får in det i Photoshop eller Aperture?

Tacksam för svar eller andra idéer.

/anders

Har ingen smidig lösning, men i princip så är det ju bara att när du väljer save as i ps att vara i fältet för filnamn och scanna streckkoden så får du fram sifferkombinationen och sen spara. Är det många produkter så blir det lite osmidig att ha alla runt skrivbordet kanske :)

Jag hittade en lösning på http://www.adorama.com/IFJS5PBCR.html, som verkar kunna var en lösning, men den kostade några kronor...

De har en begagnad utrustning också för USD 15!

Frågan är vad de säljer och om det är komplett med alla kontakter och kablar?! Den streckkodläsare (laserpenna) jag har på jobbet kopplas in med en grenkontakt på tangentbordet, den kostade nog cirka 2.000:-/dator plus moms för 7-8 år sen. Enkla och driftsäkra grejor.

Jag har en C-pen som läser streckkod. Då är det bara att markera namnbyte på filen och sedan skanna koden så kommer uppgifterna in i filnamnet. C-pen är inte så dyr.
//Bosse

Har inte kollat på några av länkarna men Fujifilm S5 Pro klarar av det, man måste skanna en streckkod innan man kan ta en bild om man har en skanner inkopplad.

ANNONS
Götaplatsens Foto