Annons

Barnfoto

Produkter
(logga in för att koppla)

Pyrst

Aktiv medlem
Lasse finns denna kamera? Min 7 ariga dotter vill hemskt garna ha en kamera sa har tankt att kanske tomten kan komma med en, men det vore ju toppen att hitta en som ar rejalt stotdampad...
 

Claes Thureson

Aktiv medlem
Mina pojkar, 3 och 6 år gamla, använder min halvt avställda Olympus mju 400 utan större problem. Det de har svårast för är att rikta kameran rätt, tveksamt om Fisher Prices kamera löser det. Men sedan är det ju en kostnadsfråga, Fisher Price vill ha 70 dollar för sin...
 

Jeppe

Aktiv medlem
Jag ler lite åt den efterföljande diskussion. När jag ser på trådstartarens fråga, så ser jag något helt annat. Nämligen vilken kamera som är bäst för att fotografera barn :D
Fast Mikael har ju inte återvänt, så vi kanske aldrig får veta vad han menade...
 

Jeppe

Aktiv medlem
Erik Schalin skrev:
mmmm det är humor...

Finns det kameror som man inte kan fotografera barn med?
Beror på om man vill ha med hela barnet..
Nej skämt å sido, så var det mer en reflektion över att det faktiskt finns oerhört långsamma digitalkameror där det tar en "evighet" mellan avtryck och bild. Därför är kanske inte alla kameror lämpade för aktiva (läs jobbiga ;)) barn.

Kameror med scannande bakstycken kanske inte är så lämpliga ;)
 

ModestyS

Medlem
Jag tänkte föreslå en Olympus åxå...
Olympus Stylus tål även lite regn.
Är stöt-tålig med metall-hölje, hyggligt lätt att använda.
Härliga Hälsningae Modesty
 

psycho_sw

Ny medlem
Skulle väldigt gärna fota barn för att dom är så "ärliga", men har bara spädbarn i familjen.
Kan man vara så fräck att man går fram till någon förälder och fråga om man kan fota lite?
 

mkpd

Aktiv medlem
lilleman tar bilder med frugans KM z2..han har oxå precis problem med riktningen av kameran..

på dagis springer han runt med en gammla analog pocket kamera de har där (utan film)

han får oxå leka med min fisheye kamera, men det vore skönt att slippa oroa sig för att han ska tappa z2:an, så jag tror den där kameran är en smart investering...
 

mkpd

Aktiv medlem
psycho_sw skrev:
Skulle väldigt gärna fota barn för att dom är så "ärliga", men har bara spädbarn i familjen.
Kan man vara så fräck att man går fram till någon förälder och fråga om man kan fota lite?
självklart kan man det! de flesta föräldrar vill ju ha bilder av sina barn.. men det är klart, med dagens sjuka samhälle så skulle nog en del dra åt sig öronen...kanske kan du via upp ett visitkort med nån bild eller så på, be dem gå hem och titta på din portfolio, och sedan ringa dig när de har bestämt sig.
 

Linda-G

Medlem
Barn brukar bli bra på bild tycker jag, så vilken kamera man har spelar nog ingen roll. Är det då dessutom ens eget barn, ja då blir det ju helt klart en jättebra bild...
 

Bilagor

Graylingman

Aktiv medlem
psycho_sw skrev:
Skulle väldigt gärna fota barn för att dom är så "ärliga", men har bara spädbarn i familjen.
Kan man vara så fräck att man går fram till någon förälder och fråga om man kan fota lite?
Kan gå bra.... bara du inte avslöjar ditt användarnamn :)
 
ANNONS