Annons

batterier

Produkter
(logga in för att koppla)

Kirshim

Aktiv medlem
Har rotat runt lite och hittat batterier till min canon 550D för 179:- på Fotofyndet.se.

Det är ju riktigt billigt om man jämför med vad orginalbatteriet kostar, betyder det att man får vad man betalar för i detta läge?

Om det nu är så, finns det några pirat-batterier som är billigare än orginalet men ändå håller bra klass?

Går i tankar på att skaffa mig ett batterigrepp för att få till en riktigt bra kapacitet och då vill jag ju inte ha batterier som räcker hälften så länge som orginalen...;P

Normalt är faktiskt piratbatterier nästan lika bra som 4-6 ggr dyrare originalbatterier!

Jag skulle aldrig betala vad de tar för originalbatterierna.

Piratbatterier

Har rotat runt lite och hittat batterier till min canon 550D för 179:- på Fotofyndet.se.

Det är ju riktigt billigt om man jämför med vad orginalbatteriet kostar, betyder det att man får vad man betalar för i detta läge?

Om det nu är så, finns det några pirat-batterier som är billigare än orginalet men ändå håller bra klass?

Går i tankar på att skaffa mig ett batterigrepp för att få till en riktigt bra kapacitet och då vill jag ju inte ha batterier som räcker hälften så länge som orginalen...;P

Jag har använt piratbatterier från Kaffebrus till batterigreppen, både när jag hade min EOS 40D, och på min nuvaranade EOS 7D. Inga som helst problem! Funkar utomförträffligt! I 7D funkar de likadant som originalbatterierna med tanke på vad som visas i menyvalet för batteriinfo. Min åsikt är att de är lika bra, minst, som originalbatterierna.

Borde funka precis lika bra, kolla bara så de är 7,2-7,4v och minst 1200mAh.

179:- är för övrigt inte jättebilligt, men klart billigare än original som du säger.

Tittar man en sväng utanför svea rike finns det schyssta 550d batterier för 50~ kr, inkl. frakt.

ANNONS
Götaplatsens Foto