Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

batterier

Produkter
(logga in för att koppla)

Kirshim

Aktiv medlem
Har rotat runt lite och hittat batterier till min canon 550D för 179:- på Fotofyndet.se.

Det är ju riktigt billigt om man jämför med vad orginalbatteriet kostar, betyder det att man får vad man betalar för i detta läge?

Om det nu är så, finns det några pirat-batterier som är billigare än orginalet men ändå håller bra klass?

Går i tankar på att skaffa mig ett batterigrepp för att få till en riktigt bra kapacitet och då vill jag ju inte ha batterier som räcker hälften så länge som orginalen...;P

Normalt är faktiskt piratbatterier nästan lika bra som 4-6 ggr dyrare originalbatterier!

Jag skulle aldrig betala vad de tar för originalbatterierna.

Piratbatterier

Har rotat runt lite och hittat batterier till min canon 550D för 179:- på Fotofyndet.se.

Det är ju riktigt billigt om man jämför med vad orginalbatteriet kostar, betyder det att man får vad man betalar för i detta läge?

Om det nu är så, finns det några pirat-batterier som är billigare än orginalet men ändå håller bra klass?

Går i tankar på att skaffa mig ett batterigrepp för att få till en riktigt bra kapacitet och då vill jag ju inte ha batterier som räcker hälften så länge som orginalen...;P

Jag har använt piratbatterier från Kaffebrus till batterigreppen, både när jag hade min EOS 40D, och på min nuvaranade EOS 7D. Inga som helst problem! Funkar utomförträffligt! I 7D funkar de likadant som originalbatterierna med tanke på vad som visas i menyvalet för batteriinfo. Min åsikt är att de är lika bra, minst, som originalbatterierna.

Borde funka precis lika bra, kolla bara så de är 7,2-7,4v och minst 1200mAh.

179:- är för övrigt inte jättebilligt, men klart billigare än original som du säger.

Tittar man en sväng utanför svea rike finns det schyssta 550d batterier för 50~ kr, inkl. frakt.

ANNONS
Götaplatsens Foto