Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Batterier
- Trådstartare higgis
- Start datum
bull
Aktiv medlem
dumbo
Aktiv medlem
Jag använder batterier från GP och de funkar bra.
Mina erfarenheter efter att ha utvärderat diverse NiMH-batterier på jobbet är dock att det inte skiljer sådär jäsikens mycket i de flesta fall.
Men en del tillverkare kan vara lite generösare när man anger kapaciteten. En cell som Panasonic skulle stämpla 1800mAh kanske "tjingtjong" stämplar 2000mAh tex.
Mina erfarenheter efter att ha utvärderat diverse NiMH-batterier på jobbet är dock att det inte skiljer sådär jäsikens mycket i de flesta fall.
Men en del tillverkare kan vara lite generösare när man anger kapaciteten. En cell som Panasonic skulle stämpla 1800mAh kanske "tjingtjong" stämplar 2000mAh tex.
ulltand
Aktiv medlem
Har du laddat dem tillräckligt länge?higgis skrev:
köpte ett par på 2300 mAh 1,2V dessa ta slut direkt vilket märke rekomender ni?
Är det NiMh?
Vilket fabrikat?
Ades
Aktiv medlem
Uniross batterier har fått toppbetyg hos http://www.imaging-resource.com/ .. Såna har jag, och dom funkar bättre än mina GP powerbank batterier som jag hade innan..
Finns billigt på Cyberphoto
Finns billigt på Cyberphoto
gameburg
Aktiv medlem
higgis skrev:
köpte ett par på 2300 mAh 1,2V dessa ta slut direkt vilket märke rekomender ni?
Är du säker på att batterierna är fullt fungerande? Har du möjlighet att kolla spänningen på dem när de är "slut"? Har haft batterier av olika märken där enstaka batterier ibland slutat fungera som de ska och laddar ur sig själva.
Är det ena batteriet dåligt ser kameran de som slut trots att det ena kan vara mer eller mindre fullt. Om du mäter på dem ska spänningen inte skilja allt för mycket mellan dem. Håller det ena batteriet typ 1,2V och det andra tex 0,8V har du garanterat ett trasigt batteri. Är batteriet relativt nytt ska det inte vara några svårigheter att få det bytt.
mvh
Patrik
Christer1
Aktiv medlem
Det är helt rätt att köpa 2300 mAh AA-batterier.
Du bör köpa "professionella" t.ex. på Jula.
4st Konnoc AA-R6 2300 mHh kostar där 99kr.
Men nu till det viktigaste, du måste ha en bra laddare som verkligen stoppar in all kräm i dom.
Jag har en gammal Clas Olson laddare och den visade sig inte ens halvladda dom. Hade samma problem som du.
.
Nu har jag köpt en laddare Kingcell Charger Q105 för 4 AA eller 4 AAA också den från Jula. Med 2 AA-batterier kostade den 79 kr.
2300 batterier skall laddas cirka 9-10 timmar i den. Laddaren slutar att lysa när dom är fulladdade. Det är jätteviktigt att dom blir helt fulladdade inan du börjar använda dom första gången. Du måste ha tålamod.
Nu har jag perfekt kraft i batterierna till blixten och kan t.o.m. köra snabba blixtserier. Har bara som max slagit cirka 30-40 blixtar innan laddning men det finns mer i dom. Nu är jag nöjd
Du bör köpa "professionella" t.ex. på Jula.
4st Konnoc AA-R6 2300 mHh kostar där 99kr.
Men nu till det viktigaste, du måste ha en bra laddare som verkligen stoppar in all kräm i dom.
Jag har en gammal Clas Olson laddare och den visade sig inte ens halvladda dom. Hade samma problem som du.
.
Nu har jag köpt en laddare Kingcell Charger Q105 för 4 AA eller 4 AAA också den från Jula. Med 2 AA-batterier kostade den 79 kr.
2300 batterier skall laddas cirka 9-10 timmar i den. Laddaren slutar att lysa när dom är fulladdade. Det är jätteviktigt att dom blir helt fulladdade inan du börjar använda dom första gången. Du måste ha tålamod.
Nu har jag perfekt kraft i batterierna till blixten och kan t.o.m. köra snabba blixtserier. Har bara som max slagit cirka 30-40 blixtar innan laddning men det finns mer i dom. Nu är jag nöjd