Annons

Batterigrepp till D40/40X

Produkter
(logga in för att koppla)

JÄgarn 11

Medlem
Har hittat två säljare av batterigrepp som passar D40/40X & nu även D60. Frågan är om det finns nån som har ett eller har provat ett. Cyberphoto har ett som tillvärkas av Hähnel & har ej avtryckare på greppet. Kaffebrus har ett som har avtryckare på greppet. Den kaffebrus har vet jag inte vad det är för tillvärkare på. Men den finns till D200 /D80 med.
Hoppas att det är nån som kan hjälpa mig.
Mvh Mattias B

Hmm ja det var ju mindre kul...ser att du har ett svar på din sida. & det svaret värkar vara riktat till Hähnel greppet. Men nog tycker jag att det ska finnas nån mer som vet nå.

Nikon D40/D40x kan inte ha ett vertikalgrepp med avtryckare på. Så jag tror inte det på kaffebrus har det för varianden för D40/x

Hmm ja på den frågan svarar jag jo. Men nog vill man ha batterigrepp om det finns. Blir ju som lite mer kamera att hålla i. Är ju samma för dom som har eos 350 & 400.....dom är ju inte presis nå större i storlek. Till dom kamrena finns det batterigrepp....undra varför så många av dom som har en har batterigrepp på den. Åter till frågan & inga mer sido åkningar. Frågan var om nån har erfaren het eller vet nå om dom.

Kanske har avtryckar greppet samma lösning som på vissa D50/D70 grepp att de har IR utlösare, vilket blir väldigt omständigt då man måste sätta på IR på kameran osv.

Har talat med Nikon nu. Presis nu. Dom med ger att kameran är kompatibel för ett batterigrepp med avtryck. Men som vanligt så får dom ej ge info om tredjeparts delar till kunder. Men den info man får är att kamran ska klara av ett grepp genom dom kontakter som fins i kameran. Man behöver ej gå via ir eller liknande.

Du får komma med en recension när du har fått greppet! Har fått för mig att greppet dubblerar som en IR-fjärrkontroll och därför saknar halv-läget för autofokus.

Men det vore bra om det inte var så utan att det fungerar på ett tillfredsställande sätt.

Det där batterigreppet kör även det med IR. Man fäller ut en liten lucka med IRöga på greppet. Det är samma grepp som säljs på ebay...

Hmm såg infon på nikonians.org. Det är ju inte bätre än så.....ir! Jaja man ska läsa info förs skriva sedan.
Mvh Mattias B

ANNONS
Götaplatsens Foto