Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Batteriladdare 300D

Produkter
(logga in för att koppla)

Nw2

Avslutat medlemskap
Hej.

En kollega kommer hit på besök. Han äger en 300D och jag undrar bara: Behöver han ta med sig sin batteriladdare ? Jag har en laddare till min D30 (gammal men god=), och undrar om den funkar till 300D ?

Hej Hopp!!!

NIKLAS

Om är samma batterisort kommer din laddare att fungera. BP-511 har jag för mig att batteriet heter i 300D.

En laddare är ju inte särskilt stor. Jag har min för övrigt alltid i kamera väskan bredvid kameran för säkerhets skull. När det väl kommer att ske, att man kommer behöva den i ett nödfall =)

Slutsats han kan väl lika gärna ta med den.

Mvh peter

"Skåningen" skrev:
Säker ?

BP-511 står det på mitt batteri till 300D. Batteriet i sin tur har ingen aning i vilken kamera det sitter. Jaghar dock ingen uppfattning om vilket batteri som D30 använder sig av.

I min 300D laddare har jag laddat batteri till Canon Powershot G-något, med samma typ av batteri som 300D har.

ANNONS
Götaplatsens Foto