Annons

Batteriladdare BP 511

Produkter
(logga in för att koppla)

goeberra

Aktiv medlem
Hej,

Jag behöver en batteriladdare till ett Canon-batteri BP 511 (till G3, D30 m.fl.). Cyberphoto tar cirka 1300 för Canons orginalladdare - vilket jag tycker låter onödigt mycket.

Frågan är alltså: finns det andra laddare som kan ladda dessa batterier? Isåfall, var kan jag köpa dem. Eller, om inte, finns det någon affär som kan tänkas sälja orginalladdaren för ett lite snällare pris?

Mvh,

Martin

Japp

Hama har en, den funkar även i bilen. Man får med ciggsladd o 220v adapter.

Köpte min på expert, men Kjell & Co är billigare.

Det är en videobatteriladdare.

Roine

Senast ändrad:
Tack så mycket Roine! Jag behövde bara vänta två minuter för att få svar på min fråga...fantastiskt...

/ Martin

Ett tips är att du noga kollar så att den har samma specar som originalladdaren så att den inte förstör dina dyra ackar. Och kanske att du har viss översikt första gången du prövar.

Med det inte sagt att jag anser att du bör köpa originalet istället. Jag föreslår bara viss försiktighet. Helt fel laddare kan i värsta fall orsaka ännu större skada.

Li-ion batterier har >alltid< en inbyggd skyddskrets som skyddar batteriet mot överladdning, hög temp. etc. men visst kan det vara bra med bra laddare..batterierna är ju himla dyra.

Hej

JApp, de e känliga för värme. Men denna har jag haft som laddare under ca ett år och det verkar som den inte äter batterier. HAr den i kameraväskan o då jag e ute o reser.

Roine

Hej igen,

Här kommer uppföljningen: "Hur gick det sen"? Kan ju vara fiffigt ifall någon annan någon gång söker på ämnet.

Jag hittade inte Hamas laddare i Sverige, fick bara upp massa tyska försäljare när jag sökte på nätet. Tänkte att det verkade dyrt och jobbigt att beställa därifrån (efter att ha beställt kameran från utlandet, ville jag nu ha enklast möjliga lösning). Ringde Kjell & Co vars kundserviceperson menade att de inte hade någon laddare till BP 511.

Istället visade det sig att Scandinavian photo hade en laddare som enligt dem fungerar finfint med detta batteri.

http://www.scandinavianphoto.se/goto.asp?artnr=554001

Har nu beställt ett exemplar. Om den inte fungerar återkommer jag och talar om det...annars kan ni utgå ifrån att allt är frid och fröjd...

Tack för responsen (även om det blev lite annorlunda i slutändan). Snart, snart kan jag återuppliva min kamera :)

Mvh,

Martin

Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens Foto