Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Beg. EOS600?
- Trådstartare pery
- Start datum
pery
Aktiv medlem
...Kolla att slutaren fungerar bara. [/B]
Förklara mer. På vad sätt kan den krångla?
Hur kollar man att slutaren fungerar? Jag menar mer än att det händer något när man trycker på avtryckaren.
Per
froderberg
Aktiv medlem
Slutaren har alltid en begränsad livslängd. Detta brukar inte vara ett problem på amatörkameror som körs relativt sparsamt.
Att kolla att slutaren funkar är relativt enkelt - antingen funkar den eller så inte. Ta gärna en testrulle dia direkt och se så att slutare och exponering verkar OK. På dia avslöjas alla fel direkt.
En Eos 600 för 895 låter som ett bra köp om dne inte är alltför sliten. Kameran är robust och har en del vettiga finesser.
Kameran har dock sämre exponering och blixtexponering än 300V och 300N. Begagnade Eos 300N är annars ett bra köp om du vill ha nått ganska nytt.
Att kolla att slutaren funkar är relativt enkelt - antingen funkar den eller så inte. Ta gärna en testrulle dia direkt och se så att slutare och exponering verkar OK. På dia avslöjas alla fel direkt.
En Eos 600 för 895 låter som ett bra köp om dne inte är alltför sliten. Kameran är robust och har en del vettiga finesser.
Kameran har dock sämre exponering och blixtexponering än 300V och 300N. Begagnade Eos 300N är annars ett bra köp om du vill ha nått ganska nytt.
defiant
Aktiv medlem
EOS 600 är en bra kamera om slutaren fungerar som tidigare inlägg påpekat, har själv en 600 som ligger med kass slutare, har vart mycket nöjd med den när den funkade. en nackdel som en del kanske upplever är att det bara är en autofocuspunkt, annars inga nackdelar alls tycker jag.
defiant
Aktiv medlem
maerklund skrev:
En EOS600 nackdel kan vara avsaknad av inbyggd blixt.
vet inte om det är en nackdel, har inte det i min EOS3 eller i Min 1D MKII...
froderberg
Aktiv medlem
maerklund skrev:
En EOS600 nackdel kan vara avsaknad av inbyggd blixt.
Färre saker som kan pajja...
Mattias Lundkvist
Aktiv medlem
Håller med ovanstående skribenter.
Jag har använt min EOS600 i 12 år och den har aldrig svikit mig. Enda servicen som behövts har varit att byta batteri en gång om året.
Huset är mycket hållbart, har bla tappat det i sten, krossade fingret en gång när jag föll över den med 20 kilos packning på ryggen, men kameran höll.
De enda gångerna jag önskat att jag hade min andra kamera (EOS30) har varit då jag behöver snabbare autofokus eller tystare kamera (spegeln smäller ganska högt)
Är bara mekaniken bra skött är 895 ett canonpris ;-)
mvh Mattias
Jag har använt min EOS600 i 12 år och den har aldrig svikit mig. Enda servicen som behövts har varit att byta batteri en gång om året.
Huset är mycket hållbart, har bla tappat det i sten, krossade fingret en gång när jag föll över den med 20 kilos packning på ryggen, men kameran höll.
De enda gångerna jag önskat att jag hade min andra kamera (EOS30) har varit då jag behöver snabbare autofokus eller tystare kamera (spegeln smäller ganska högt)
Är bara mekaniken bra skött är 895 ett canonpris ;-)
mvh Mattias