Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Begagnad 5D

Produkter
(logga in för att koppla)

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
Vad kan vi räkna med för begagnatpriser på gamla 5D nu, alltså realistiskt, inte bruksvärde, bra kamera och sånt prat, utan vad de verkligen kan vara värda. De nya som eventuellt finns kvar i butiker lär väl störtdyka nu, precis som 30D gjorde när 40D kom. Såldes väl nya för fem papp av Japan photo har jag läst någonstans.

Har en bekant som förra helgen köpte en ny 5D för 1.500 EUR i Hongkong.

Säger i och för sig inget om beg priser i Europa/Sverige men det borde vara svårt att få mer för en beg 5D.

Tror att priserna inte sjunker lika mycket som för icke fullformatskameror. Själv köpte jag en 5D bara för att få fullformat och kunde acceptera att själva kamerahuset inte känns så modernt och att den saknar en del av de nyaste finesserna.

Tror därför det finns en hel del som kan tänka sig att köpa en 5D bara för att den är en fullformatare med en härlig bildkvalité. Något som kan hålla uppe priserna ett tag till, så runt 10 000kr är nog en bra gissning.

/Gunnar

10-12k, gissningvis (fast jag är ju part i målet). 5D mk II hamnar ju på 20-25k (drygt 23k hos Cyber) och det är ju ett rejält kliv upp. 5D är fortfarande lika bra som när den kom.

ANNONS
Götaplatsens Foto