Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Begagnat eller nytt

Produkter
(logga in för att koppla)

Nessima

Aktiv medlem
Behöver snabba råd nu!

Ska jag köpa Nikon AF-S 50mm f/1.4 för 2990 på Rajala (Nytt alltså) eller för 2150 begagnat? Han säger ju att det är i bra skick, men det är klart det alltid är bäst med nytt.

Vad säger ni? Har alltid beslutsångest när det handlar om nånting över 500kr haha.

Vid den lilla skillnaden hade jag absolut gått på det nya. Förmodligen kommer frakten (om du inte bor i närheten) gå på mer för det begagnade än den nya också.

Risken finns ju alltid när det köps begagnat att du får en trasig produkt som du inte kan göra något åt, då känns det lite jobbigt att ha snålat in på 700 kr. Men den risken är såklart liten.

Begagnat ska jag helst ned till halva priset, om det inte är något som jag vet håller bra skick efter en del användande eller något väldigt åtråvärt.

Kan du se grejorna innan köp skulle jag köpa begagnat. 840:- är ju också pengar.
Osett från någon känns lite mer riskabelt.

Kan du inte se grejorna innna köp så använd blockets tjänst "blocketpaketet"

då betalar du när du hämtar ut varan hos ditt ombud (schenker) och har 24 timmars full returrätt så du i lugn och ro kan gå hem och syna och testa! kostar 149kronor som ni kanske till och med kan dela på om du kör med lite hundögon :)

ANNONS
Götaplatsens Foto