Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
behålla hudtonen vid färgförstärkning
- Trådstartare MartinG
- Start datum
MrD
Aktiv medlem
Om du använder PS så skulle jag göra som följande:
- Skapa ett lager till och gör förändringarna i detta lager gällande mättnad.
- Gör en lagermask och måla bort det du inte vill ha mättat, med låg opacitet på spray alternetivt svampa fram en mjuk övergång som ser naturlig ut, alternetivt en ha en hård övergång om det går med tanke på skuggor/kläder man kan nyttja för övergång.
- Skapa ett lager till och gör förändringarna i detta lager gällande mättnad.
- Gör en lagermask och måla bort det du inte vill ha mättat, med låg opacitet på spray alternetivt svampa fram en mjuk övergång som ser naturlig ut, alternetivt en ha en hård övergång om det går med tanke på skuggor/kläder man kan nyttja för övergång.
Estethia
Aktiv medlem
gör färgmättnaden i ett eget justeringslager (enklast nyans/mättnad). ändra sedan blandingsläge på det justeringslagret till färg.
då påverkas bara färgerna och inte något annat.
jag använder blandningslägen extremt flitigt själv.
när jag tex. gör en selektiv nivåjustering så vill jag oftast inte att färgerna ska bli starkare (vilket det ofta blir när man höjer kontrasten) på bara det ställe jag gjort ändringen. och då ändrar jag blandingsläge på nivålagret till luminicens.
då behåller jag själva nivåjusteringen men färgerna blir inte starkare.
edit: äsch förresten.. jag läste inte frågan tillräckligt noga, så det blev inte rätt svar.
men men, jag behåller inlägget ändå, för alltid hjälper det nån, om nu dock inte trådstartaren..
jag använder blandningslägen extremt flitigt själv.
när jag tex. gör en selektiv nivåjustering så vill jag oftast inte att färgerna ska bli starkare (vilket det ofta blir när man höjer kontrasten) på bara det ställe jag gjort ändringen. och då ändrar jag blandingsläge på nivålagret till luminicens.
då behåller jag själva nivåjusteringen men färgerna blir inte starkare.
edit: äsch förresten.. jag läste inte frågan tillräckligt noga, så det blev inte rätt svar.
men men, jag behåller inlägget ändå, för alltid hjälper det nån, om nu dock inte trådstartaren..
Grimmer
Aktiv medlem
Estethia skrev:
gör färgmättnaden i ett eget justeringslager (enklast nyans/mättnad). ändra sedan blandingsläge på det justeringslagret till färg.
.....
Om man sen tar och lägger lite gausisk oskärpa på färglagret så kan man höja färgintensiteten hyggligt mycket på brusiga bilder utan att de ljusare pixlarna går i taket, vilket annars kan se för taskigt ut...
Estethia
Aktiv medlem
nu förstår jag inte riktigt..
man kan inte lägga oskärpa på ett justeringslager och förvänta sig en effekt av det.
justeringslager består ju bara av vitt och svart och alla grånyanser däremellan.
eller är det nåt som hänt i cs3 som jag har missat? (har inte nosat på cs3 än)
jag har aldrig sett att ljust de ljusare pixlar i brusiga går i taket av förhöjd färgmättnad.
jag proofar dock oftast mot crimsons färgprofil och där är vissa gula färger lite känsliga, men då lägger man på ett nytt nyans/mättnadslager i läge färg, och fyller med svart och målar vitt med opacitet fram den lägre mättnaden där färgerna slår igenom profilen.
eller så förstod jag inte alls ditt påstående...?
jag verkar vara lite trött i skallen idag, men så har jag oxå jobbat lite väl extremt mycket på senaste.
man kan inte lägga oskärpa på ett justeringslager och förvänta sig en effekt av det.
justeringslager består ju bara av vitt och svart och alla grånyanser däremellan.
eller är det nåt som hänt i cs3 som jag har missat? (har inte nosat på cs3 än)
jag har aldrig sett att ljust de ljusare pixlar i brusiga går i taket av förhöjd färgmättnad.
jag proofar dock oftast mot crimsons färgprofil och där är vissa gula färger lite känsliga, men då lägger man på ett nytt nyans/mättnadslager i läge färg, och fyller med svart och målar vitt med opacitet fram den lägre mättnaden där färgerna slår igenom profilen.
eller så förstod jag inte alls ditt påstående...?
jag verkar vara lite trött i skallen idag, men så har jag oxå jobbat lite väl extremt mycket på senaste.