Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Behöver man ha en kompakt också?

Produkter
(logga in för att koppla)

jeskata

Aktiv medlem
Har funderat köpa en KM 5D när de börjar hitta till nätbutikerna, men jag har en Powershot A85 som jag köpt adapter + vidvinkel och pol + UV-filter till.

Vad anser ni, behöver man ha en liten kompakt då man har en DSLR? Hur många kör med båda?

Funderade antingen göra mej av med hela paketet, eller bara tilläggsoptiken. Tyvärr har väl kameran sjunkit mycket i pris redan på ett halvår.

Jag har en kompakt som jag har i fickan ibland när jag gar pa fest eller är i skidbacken. Man kan ju naturligtvis alltid ha med SLR:n men i vissa situationer kan det vara lite väl bökigt i min smak.
/Conny

Jag sålde först min kompakt när jag skaffat en DSLR. Var utan kompakt i drygt ett år, och köpte en igen i sommar som fickkamera. Många gånger känns det overkill att släpa med en 20D med objektiv när syftet inte är att fotografera. Då är det fint med en liten trevlig kompakt att stoppa på sig. Som många säkert känner igen så är det tryggt och skönt att alltid ha en kamera i fickan :) Sen väcker den ingen uppmärksamhet heller, jätteskönt!

Jag tycker det är smidigt att ha båda. När jag paddlar, dyker eller gör andra blöta aktiviteter så har jag min kompakt i UW-hus. När man är på partaj så är det också skönt att använda kompakter.

jeskata skrev:
Har funderat köpa en KM 5D när de börjar hitta till nätbutikerna, men jag har en Powershot A85 som jag köpt adapter + vidvinkel och pol + UV-filter till.

Vad anser ni, behöver man ha en liten kompakt då man har en DSLR? Hur många kör med båda?

Funderade antingen göra mej av med hela paketet, eller bara tilläggsoptiken. Tyvärr har väl kameran sjunkit mycket i pris redan på ett halvår.

båda behövs.
fest=kompakt

ANNONS
Götaplatsens Foto