Annons

Behövs ett batterigrepp till Nikon D7000?

Produkter
(logga in för att koppla)

Claus

Avslutat medlemskap
Jag ska inom kort köpa en Nikon D7000 och undrar om jag behöver köpa till ett batterigrepp. Anledning till jag frågar är att jag tidigare hade läst en recension om kameran där man tyckte att greppet kring kameran inte var den bästa, särskilt inte med de som har stora händer. Själv har jag inga jättehänder men vill ändå gärna höra av andra som har denna kamera och kör utan batterigrepp.
 
Na, tycker inte det är helt nödvändigt. beror på vilka objektiv du har.

När jag använder 70-200/2.8 och 28-70/2.8 så blir balansen bättre, lite mer att hålla i.
Men om det är värt 2500:-? (jag tror jag betalade det...)

Tveksamt...
 
Du har kanske någon möjlighet att känna på det i någon butik?
 
Greppet på kameran är inte särskilt lyckat, åtminstone inte med tanke på oss som har någorlunda stora händer. Men batterigreppet är jag mycket nöjd med. Det förlänger ju kamerans eget grepp lite också, och gör att det känns bekvämare att hålla i kameran även då man fotar i horisontalled.

Det är inte ofta jag använder min D7000 utan batterigreppet påmonterat. Men om man inte fotar väldigt intensivt så har det å andra sidan egentligen inte så stor betydelse att greppet känns lite obekvämt ...
 
Jag köper nog kameran först. Känns det som jag behöver ett batterigrepp så får jag köpa in det i efterhand. Tack för era svar! :)
 
Köpte D7000 när den kom och investerade samtidigt i ett batterigrepp (Nikon) eftersom jag har ett på min D90 och har trivts väldigt bra med det. Gillar tyngden och att det är rejält att hålla i . Kör ofta med 70-300 och greppet balanserar väl med objektivet.
Men jag ansluter mig till tidigare kommentar, känn på kameran som den är först och testa sedan med ett grepp i butik. Vi har ju lite olika anatomi så det är svårt att råda vad som passar andra.... :)

Lycka till
//Per
 
När jag köpte min D7000 i december var det med viss tvekan pga det omgjorda greppet som inte är lika bekvämt som på D80 som jag hade innan, detta löste jag genom att köpa ett kina-batterigrepp på tradera och det har jag inte ångrat en sekund!!

Nu är det bekvämare att hålla i kameran oavsett om man har Nikkor 80-200 f2.8 eller Sigma 24-70 f2.8... båda är ju skapligt stora gluggar men även med Nikkor 18-200 VR känns en tydlig skillnad till det bättre med batterigrepp.
 
ANNONS