Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Behance med Creative Cloud

Produkter
(logga in för att koppla)

ldn99

Aktiv medlem
I Adobe CC ingår en Prosite på Behance. Jag tycker Behance verkar väldigt knöligt att använda. Det går inte att ladda upp bilder från Lightroom eller Photoshop annat än till Work in progress. De går inte heller att flytta bilder på Behance mellan Work in progress och projekt.

Är det någon som funnit Behance ett bra ställe att använda?
 
Behance och ProSite

Innan jag köpte CC så hyrde jag en webplats på Binero för mina bilder och körde WP där. Det fungerade mycket bra, men lite snål som man är så valde jag att delfinansiera CC genom att stänga av Binero och i stället köra Behance ProSite. För mitt ändamål att tillhandahålla bilder till släkt och vänner med en lösenordsskyddad site där ingen utan lösenordet kan se bilderna fungerar alldeles utmärkt. Tycker bildpublicerandet är lika enkelt som i WP med ungefär lika många steg. I Behance gör jag "Create Project" och kommer då direkt till ett läge för att importera bilder (från hårddisk) och i kommande steg väljer jag att bilderna ska kopplas till Prosite. Sedan är det klart. Jag tar dock bort att bilderna kan ses i Behance eftersom jag vill hålla dessa bilder privata. Har läst att man också kan använda Lightroom direkt mot Behance men det har jag inte provat.
 
Har läst att man också kan använda Lightroom direkt mot Behance men det har jag inte provat.

Jo, LR fungerar för uppladdning till Behance, men bara till Work in progress. Vill man ha bilderna till olika projekt måste de laddas upp separat. Jag använder idag SmugMug för bilder på nätet. Där kan man synka hela siten mot LR genom en enkel knapptryckning, så exporteras bilderna direkt från LR som .jpg i önskad storlek.
 
Blev själv nyligen medlem i Behance och fick ProSite gratis (?) eftersom jag också prenumererar på Creative Cloud. Det är nästan ett krav att kunna HTML och CSS för att kunna göra de större förändringarna utseendemässigt.

Som jag förstått finns det enbart två (2) teman att välja bland? Det är riktigt uselt. Jag håller just nu på att utveckla ett "eget" Wordpress tema och anpassar det så som jag vill ha det. Kör på egen server tills ProSite har lite mer att ge.
 
Ett tips:

Tumblr är en bra "tjänst" som användare kan ladda upp bilder, videos, musik m.m och det är helt gratis. Det som är bra med Tumblr är att det finns tusentals s.k "teman", det vill säga färdigdesignade mallar att använda.

Med hjälp av CNAME och A-Record (IP forwarding) kan du få just Din domän/adress att bli URL'en till bloggen. Är det någon som behöver hjälp så hojta till!
 
Blev själv nyligen medlem i Behance och fick ProSite gratis (?) eftersom jag också prenumererar på Creative Cloud. Det är nästan ett krav att kunna HTML och CSS för att kunna göra de större förändringarna utseendemässigt.

Som jag förstått finns det enbart två (2) teman att välja bland? Det är riktigt uselt. Jag håller just nu på att utveckla ett "eget" Wordpress tema och anpassar det så som jag vill ha det. Kör på egen server tills ProSite har lite mer att ge.

Det finns fyra grundteman som sedan enkelt kan modifieras vidare. Det som fäller det för mig är att det inte går att flytta bilder mellan olika projekt eller från work in progress och att LR bara kan ladda upp till work in progress.
 
ANNONS